Hur var din dag?
Hur har din dag varit? Berätta även gärna vad ni har varit med om. Hoppas alla för övrigt har haft en okej dag. 🙂
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Jättejobbig dessvärre…. 😕 Nu har det gått ett helt dygn sedan vår hund fick somna in igår kväll. Det känns fortfarande helt overkligt och jag kan inte förstå att vi aldrig får träffa henne igen… 11 långa år har vi fått ha med henne… Men nu är det slut :'(

Mvh Stephanie 

#1 Det är aldrig lätt att förlora djur, framför allt inte efter 11 år tillsammans. Du får minnas de fina stunderna ni har haft tillsammans och tänka att hon har det bra där hon är och ta en dag i taget. Vila i frid, och hoppas att det snart känns bättre. Styrke kramar!
#1 Usch, vad jobbigt😕 Skickar några styrkekramar🌺
#1 Jag förstår att det känns jobbigt, är snart ett år sen två av våra hundar fick somna in, och det var oerhört tufft första tiden. Men jag kan garantera dig att det kommer bli lättare med tiden. Kram och ta hand om dig ❤️
Min dag var som alla andra… Kollat på serier och låtsas att jag har ett liv med vänner och folk som bryr sig. GAH!
Gick till skolan i morse som vanligt. Nu är det ganska tomt på skolan. Känns lite ovant utan en massa elever. Hade fyra lektioner på förmiddagen, med två elever. Rätalinjens ekvation och exponential funktioner, var dagens kapitel. Sen promenera hem och sov 1,5 timmar. Lagom spännande, om det ändå kunde blåsa ikull ett träd, eller störta en kråka på vägen hem. Så det händer något utöver det alldagliga.
#5 Hur kommer det sig att det är så?
#6 Du får glädjas åt att det snart är sommar. 🙂
#7 Jo de gör jag. Den 14 börjar mitt sommar lov och slutar den 12 augusti. Hoppas det blir en bra sommar utan extremt väder. Vad ska du själv göra i sommar, jobbsök? Bada sola? Renovera lägenheten? Eller vildsvins safari i hotahejti?
#8 Låter kanon med sommarlov. Önskar dig ett trevligt lov! Har du några planer inför sommaren?
Jag hade tänkt och gå på Bråvalla festivalen men när torsdagensbiljetter är helt slut känns det som det kvittar. Ville dit för att se Rammstein, men kommer säkert fler chanser. 🙂 Har inga planer inför sommaren har jag tur kommer jag in på utbildningen i Tranås(får besked nästa vecka). För övrigt hoppas jag på att vistas en del på landet där jag trivs bäst.
Jadå Jesse, sommarlov borde alla få. Det låter kul med musikfestival. Både favoriter och ny förmågor är alltid spännande att lyssna till. Vad är det för utbildning i Tranås, om man får vara nyfiken? "vård och omsorg"? "psykosocial"? Eller är det någon annan "yrkes Utbildning"? Det är kul att "plugga" för man ut- vecklas som människa, vara sig man trot eller inte. Kunskap är lätt att bära med sig i livet och berikar en liv. Mina planer för sommaren är att snygga till min uteplats. Den är gammal och nedsliten. Nytt staket, ny altan. Men sen ska jag "tat lite vackert". Man måste ju tänka på att det blir en hösttermin också, eller hur?
#10 Musikfestival är nice, men så blir det tyvärr inte i år. Hoppas jag får chansen och se bandet någon annan gång. Jag lever ju några år till.
Det är en behandlingspedagog utbildning. Som jag tidigare har sökt till men mycket konkurans runt om i landet. Nu hade jag "tur" och hitta en folkhögskola som förhoppningsvis inte har lika höga krav på betygen som andra skolor. Utbildningen har intervjuer och har fått gå på det tidigare men det har inte gått bra. Men man lär sig något av varje intervju och det blir lättare med tiden. 🙂
Utbildningen hade cirka 80 sökande och 15 sållades bort direkt. Jag fick chansen och gå på intervju *lycklig*. Personen som höll i det tyckte at jag skulle passa perfekt för utbildningen men vi får se vad som händer. Sker det inte var det helt enkelt inte meningen, och det kommer fler chanser. Ja det är väldigt intressant och plugga framför allt saker man tycker är intressanta.
Trädgårdsarbete tycker jag låter roligt, det behövs ständigt göras. Självklart måste du hinna och njuta av ditt lov precis som alla andra. det är ju de ledigeheten är till för. Några andra planer eller tar du dagarna som de kommer?
Jag fick chansen och gå på intervju *lycklig*. Personen som höll i det tyckte at jag skulle passa perfekt för utbildningen men vi får se vad som händer.
Min dotter en ridistruktörs ubiding på de två högskolor/universitet
som finns i landet. I Lund såga dom henne direkt. På Strömsholm
kom hon som 8:onde reserv.
Trot eller ej men när terminen var två dagar gammal ringde dom
från skolan och fråga henne om hon ville börja.
Näää Jess, det är bara och "trå på" och inte tappa sugen. Är du
med vid intervjun, är du med på tåget, helt klart.
Vi får hålla tummarna för en yrkesutbildning är ett lyft, helt klart.
#12 Självklart är de intresserade. var skönt att de inte går lika mycket på betyg som andra skolor kan göra. Det enda jag funderar över är om jag kommer klara av det, det kommer bli tufft. Men som jag sa till intervjuaren i värsta fall kan jag alltid kombinera psykolog och utbildning. Jag vet att jag vill detta och jag kommer kämpa för det. Envis är en bra egenskap och ha ibland 🙂
Utbildning är alltid en lätt och bra ryggsäck att bära med sig genom livet.
Tja, vad har man gjort idag, suttit vid datorn i runt 12 timmar.
Skall ta en kort promenad när det blivit lite svalare ute så att man kan andas något så när hyfsat.
Musikfestivaler är alltid kul.
Hade jag bara varit bra mycket yngre och utan handikapp så hade jag gärna åkt till SRF.
Man (jag) är ju gammal hårdrockare och bokstavligt menat med gammal men hårdrock gillar jag än.
Well, ha de bäst alla.
Bästa hälsningar,
Bertil
#14 Självklart är det bra och ha med sig utbildning men man får kämpa för det också. Vilket jag tycker är en rolig utmaning! 🙂
Hur varmt har du haft det idag? Här är det svalt och skönt. Men o andra sidan har jag inte varit ute än..
Åh hårdrock! 🙂Vad är det för band som har spelats mest?
#15 Visst är det bra med utbildning och visst får man kämpa men det har man igen när man väl står där vid målet med ett betyg i hand men framförallt med en utbildning.
Själv så har jag bland annat en utbildning som markandsekonom på högskolenivå men även ett antal andra minde utbildningar.
Nu så här på eftermiddagen kl 16 så har vi runt 19 grader här i Skåne men det är ju i skuggan och känner att det är rejält varmt i solen än så länge.
Jo, egentligen så gillar jag många olika genrer musik men hårdrock har legat mig varmt om hjärtat och gör så fortfarande med grupper som Iron Maiden och inte minst Motörhead med vår svenske trummis Mikkey Dee.
Dock så kommer inte sådana band till SRF, dom drar ju själv fullsatta arenor när de spelar.
I övrigt så gillar jag som sagt många andra musik genrer.
Lyssnar gärna på svenska trubadurer, både nu levande och sådana som har varit som till exempel Taube och Vreeswijk.
Klassisk musik kan jag också lyssna på, åtminstone de mer tillgängliga kompositörerna som Mozart och Beethoven.
Oj, nu blev det som ofta när jag skriver väldigt låååååångt *skrattar*.
Vilken typ/genre musik gillar du själv?
Bästa hälsningar,
Bertil
#16 Det är ett slit med utbildning och vet hur underbart det är när man står med sina betyg. Det gäller bara att vara envis och visa fram fötterna. Visst har jag alltid varit envis men det ska gå (om jag kommer in). Väntar spänt på beskeden.
Låter som att du har ungefär som här i Norrköping. Men då termometern står i solen har jag ingen aning om hur varmt det är i skuggan. Men tyckte det kändes ganska varmt. Är det någon svalka i Skåne? Idag har jag inte suttit allt för länge i solen då jag satt för länge för några dagar sedan. Annars brukar jag tycka det är väldigt skönt med solen och man behöver lite färg på sig.
Iron Maiden kan jag lyssna på ibland. jag är lite osäker på vad all musiken klassas som så räknar upp banden istället(även om du inte känner till alla). Här blir det en del acdc, metallica, rammstein(en stor favorit), zz-top, sabaton, dead by april, social distortion, volbeat, takida, mimikry. Precis som humöret skiftar även musiken. Men det är väl en del av de jag brukar lyssna på.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller tummarna hårt och hoppas att du kommer in och tror säkert att du kommer att klara det galant och som du själv säger så är man bara lite envis så klarar man en utbildning och man ger sig f.. på det så det fixar du säkert galant.
Visst är sol och värme skönt om man tål det. Jag har väldigt svårt för när det är alldeles för varmt, värmen liksom söker mig då. Är astmatiker och har även nersatt lungkapacitet så när det blir alltför varmt så känns det svårt att andas. Säkert till en hel del beroende att jag bor här nere i Skåne där vi har ganska hög luftfuktighet med tanke på att vi har havet runt oss.
När jag var i Egypten för något år sedan så hade jag inga som helst problem. Trots 35-40 grader i skuggan så kunde jag promenera runt lite överallt utan en svettdroppe eller att jag kände av astman/lungorna.
Egypten består ju till 90% av öken så det är väldigt torrt och faktiskt behagligt klimat även när det är varmt.
Nej, känner inte till alla band som du nämnde men de flesta av dem vet jag mycket väl vilka är. Som du själv skriver så är det svårt att klassa musik och till vilken genre de tillhör. Många hårdrocksgupper genom åren har ju även skrivit ballader som blivit enormt kända, tänk bara på "Love hurts" med Nazareth som på den tiden räknades som Heavy rock. Hårdrock metal punk osv, ja var går egentligen gränserna.
Angående Norrköping så var jag där och jobbade ett par månader för många år sedan. Jag var anställd inom Önskebutikerna/Duka där jag jobbade som butikschef på den båda butikerna här i Helsingborg. Hur som helst så ville ledningen att jag skulle ta hand om butiken i Norrköping ett par månader då det var vissa problem i den butiken.
Den hette "Spiralen Glas & Porslin" och låg alltså på/i spiralen.
Hur som helst så var jag där ett par månader, det var en väldigt varm sommar och jag kände ju inte någon där. Brukade på kvällarna promenera ner mot Grand. Tyckte det var väldigt mysig stämning där på uteserveringen där man kunde sitta och njuta av sommarkvällen alldeles invid kanalen. Nåväl, eftersom jag är en ganska utåtriktad och social människa så lärde jag känna en hel del människor att prata med när man att där på uteserveringen.
Well Jess, ha en trevlig och fin Nationaldag. Själv skall jag hålla mig inomhus utom en stund framåt kvällen då det förhoppningsvis blivit lite svalare. Måste ta mig lokala butiken och inhandla lite matvaror.
Skickar med ett litet klipp på en grupp som jag inte tror du känner till.
Slade var ett heavyband på 70-talet men låten jag skickar med är den som blev deras mest populära ballad.
Njut i solen Jess och trevlig Nationaldag.
Bästa hälsningar,
Bertil