Ensamhet iFokus

Ensamhet

Läst 432 ggr
Stefania123
2023-11-28 16:58
4

Var är riktiga män och anständiga människor har tagit vägen?

Jag är en lugn och ensam kvinna i 40års ålder och det är svårt att leva ensam så. Alla grannar här har familjer eller lever i par och de trakasserar mig som en ensam svag kvinna/ utan försvar, de tar inte hänsyn om jag säger till att sluta störa med missbruk på nätterna eller sånt. Ingen här som hjälper till med något. Svårt att träffa någon trevlig och normal människa här i område. Jag skulle gärna träffa någon som är trevlig och modig, inte rädd för mina otrevliga grannar och kan bli hjälpande hand för att laga någon trasig planka på huset eller likn.. Var är riktiga män och anständiga, väluppfostrade, intelligenta och trevliga människor har tagit vägen?

Karmatarerskanise
2023-11-28 17:41
6

#0: störande grannar är lika störiga även om en man säger till. Du får ringa polisen om dom stör sena kvällar och nätter. Varför inte tipsa polisen om att det finns droger hos dom?

Trevliga män finns överallt.

_Fisken
2023-11-29 19:53
1

Du får börja dejta. Då träffar du både bra och dåliga män.

Diabozel
2024-01-28 06:13
3

Tvivlar på att någon skulle dissa dig på grund av dina grannar men, låter som om du kanske har för höga krav och är kräsen?

WiseGrunt89
2024-05-20 23:01
0

Riktiga män försvann. Livet blev för lätt för dem flesta, dem blev slappa och därav uppfostrade inte sina barn ordentligt.
Diskutera politik, religion, samhället, miljö, biologi, känslor eller något Nä glöm det kan kränka någon…
Detta samhälle idag handlar bara om att distrahera sig själv så man glömmer den existentiella ångest som uppstår när man inser att vi tappat allt som gör oss mänskliga.
Och kan man inte ens prata fritt, hur ska man lösa problem? Och män har alltid varit lösningsorienterade.

Så inte nog med att vi män idag inte ens får lära oss hur man " lagar någon trasig planka".
Oddsen är också han är rätt mentalt skadad då vi inte längre har ett samhälle där män får lära sig av andra män och blir därefter svaga.

Du kan hitta players på Tinder.
Du kan hitta Femina män på dejtingappar.
Dem få riktiga männen utan diagnoser är för det mesta upptagna.

Grodan
2024-06-30 14:19
2

Ok alla män är upptagna eller borta, men det finns ju för fasiken kvinnor! Jag har inga problem att byta trasiga plankor.
Fast jag är numera tant….

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[TokJohan]
2024-09-03 17:50
0

"Upptagna" var det någon som vet och skrev.

Och dom kvinnor som gjort dom upptagna, håller hårt i dom. Och vill absolut inte dela med sig.

• Redigerat 2024-09-03 17:51 av [TokJohan]
Grodan
2024-09-05 12:12
3

#6 Inga problem, de får behålla dem.

Som jag skrev, det finns ju för fasiken kvinnor.
Vi ensamma kvinnor kan gå samman!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[TokJohan]
2024-09-05 13:57
0

#7: Till kategorin "bra karlar" "riktiga män" räknas nog sådana som som tar ansvar för sin fru både i "vått och torrt". Eller som prellen brukar säga "nöd och lust".
Men många jag träffat är ganska "ego".
Att leva med sin fru som kanske upplevs som jobbigt, ska en bra kille fixa.
Men, men, så är inte verkligheten alltid.
Ofta prioriterar en del "polarna" "hobbys" mm framför sin partner.
Ja ja mer går att skriva i ämnet.

Rickard77
2024-11-09 20:34
1

Har du missbrukande grannar som stör dig bör du ju kontakta störningsjouren och/ eller prata med hyresvärden. Vad är det för typ av grannar och vad har de för anledningar att vara otrevliga mot dig bara för att du är ensam? Låter skumt.

Karmatarerskanise
2024-11-09 23:09
3

#9: verkar lite som att hon har sagt åt dom att sluta störa med missbruk, vad nu det betyder".

Att en ensam lugn kvinna skulle trakasseras av grannar som är både par och barnfamiljer för att hon är en ensamstående kvinna! Det låter inte trovärdigt alls.

Får känslan av att ts kanske är en sådan granne som klagar på det mesta och är sur och tvär mot grannar och därför bemöts lika trevligt tillbaka. Men då är det plötsligt för att hon är ensam kvinna som inte kan försvara sig. Har träffat sådan typ av kvinna. Hemskt otrevlig och stördes av allt och inget. Hittade på saker. Skrek och gormade i trapphus utanför grannar. Om någon röt ifrån då bytte hon till hur rädd hon blev när en man skriker på en oskyldig kvinna.

Har någon problem med flera olika grannar brukar den gemensamma nämnaren vara problemet. Grannar brukar föredra att man sköter sig själv. Att kvinnor blir ensamma i Sverige är normalt och inget som väcker uppseende eller provocerar.

Om man blir störd på nätterna av någon granne, så är det lämpligaste att man knackar på och vänligt frågar om dom kan sänka lite för man försöker sova. Kallar man dom missbrukare har man förstört chansen för att dom kommer vara trevliga.

Fast du menar kanske att alla grannar stör på nätterna med sitt missbrukande? Barnfamiljer och par.

Ser man droger i amnänna utrymmen i huset eller vid porten ringer man givetvis polisen. Har dom fest inne och spelar högt och stimmar så ringer man störningsjouren. Man efterlyser inte en man som ska sköta ens grannfejd. Om alla grannar stör EM borde man fundera på om det känns logiskt att olika familhekonstelkationer stör på nätter och av samma orsak, eller om man kanske kan vara lite överreagerande och hetsar sig själv till att toaringen ovanför som smällde ner är en granne som spelar bongatrummor ?