Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 2527 ggr
PiganX
0

Lek: Lär känna varann

Den här leken går ut på att man ställer en fråga om en annan person, t.ex favoritfärg, om personen har djur, hur gammal nån är etc. Så ni får hitta på egna frågor! Det roliga är ju att när man ställer frågan så vet man inte vem som kommer svara. 😉 

Alltså: jag ställer en fråga, och den som känner sig villig att svara får göra det. När den personen svarat på min fråga, så får den personen ställa en fråga som nästa person får svara på. 

Förstår ni? Annars är det bara att fråga om ni har några funderingar om hur detta går till! :-)

PiganX
0

Jag börjar då! :-) Har du något/några djur? 

Ratzo
0

Ja! 4 råttor och 3 katter.

Har du syskon?

I can't drown my demons, they know how to swim.

PiganX
0

Nej, inga syskon. Men mammas sambo har barn, så finns barn i familjen iafl men egna syskon har jag inte. 

Vad har du för intressen? 

[T-Johan]
0

Musik och sådant som är på något sätt nära kopplat till musik. Spelar själv gitarr i en trio. Vad har ni för favorit bland maträtter som ni laga själv?

indra-bus
0

Ja e vegan.

Min favorit är min egen veganska "köttfärssås" med spagetti o sallad.

Vad gillar ni föer filmer eller böcker?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Tuulikki]
0

Jag gillar så mycket olika! Mina favoritböcker är (just nu, det ändras) Hungerspelen-trilogin av Suzanne Collins🙂
Film? - Hungerspelen all the way!😉

Vilken är din/a favoritfärg/er?

Tarotstollan
0

Jag gillar gult och grönt, men inte i kläder.

Vilken är din favorit årstid?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

PiganX
0

Sommaren tror jag nog, är väldigt härligt med värme, sena kvällar och sol & bad. Men dessa insekter hade gärna fått hålla sig borta.. 

Hur skulle du med tre ord beskriva dig själv som person? 

[Tuulikki]
0

Superglad, sällskapssjuk och otroligt snäll🙂

Har du en/flera bästa kompis/ar?

PiganX
0

Har 3-4 bra vänner, men har nog bara en bästa vän. 

Lyssnar du ofta på musik? 

Wony
0

Ja, uppåt tio timmar om dagen…

Har du några gnagare som husdjur?

PiganX
0

Nej, men hade marsvin när jag var yngre. 

Vad arbetar du med? (Om du ej gör det, så: vad gör du på dagarna?) 

[Qimsid]
0

Jag studerar gymnasiekurser heltid och så är jag undersköterska på hemtjänsten! 

Vad ser du helst när du ser på TV? (Ej film)

[T-Johan]
0

Dokumentärer.

Mycket på SVT:s "Öppet Arkiv", dokumentärer, TV-teater,

musikunderhållning.

Vad har Du för favorit kläder?

PiganX
0

Det jag trivs bäst i är linne och mjukisbyxor, tycker det är lite jobbigt att klä upp sig haha! Men annars kan en klänning också vara skön att ha ibland. :-) 

Motionerar du ofta? 

Wony
0

Nej, men jag borde göra det.

Tycker du om att laga mat?

[T-Johan]
0

Ja absolut! Jag är matnojjig. Husmans- kost älskar jag. Laddningar med 10 portioner är standard här. Trivs ni i fina kläder, slips, högklackat typ?

[Qimsid]
0

Nej, det gör jag inte! Jag tycker om fina kläder menat sådant som man får lida lite pin för (lite tajt och kanske obekvämt) men bröllopssnygg, det är jag aldrig, det är inte min stil! 

Om du återföds som ett djur, vilket som helst, vad skulle det vara och varför?

Denna kommentar har tagits bort.
[jadestone]
0

Jag skulle vilja vara en katt hemma hos någon som mej själv :) Är lite avundsjuk på deras ljuvliga liv.

Vad har du hittat på idag?

PiganX
0

Var och red imorse, sen sov jag ett tag och nu på kvällen är det grillning på g, och självklart mys med hundarna. 

Vad är ditt andranamn (om du har något)? 

[Tuulikki]
0

Carolina (namnsdag idag 20/5!😎)

Bada i sjö, pool eller hav, vilket föredrar du?

Mrs Me
0

Havet. Mina somrar på västkusten som barn och allt havet har att bjuda, förutom bad, har gett just havet ett djup (inte meningen att "vitsa" här men så blev det) i mitt sinne. Sjöstjärnor, tång, mareld, fiske, vågor och dess ibland kraftiga dån och brus saknar jag verkligen.

Där jag numera bor finns sjöar med många badplatser men jag gillar inte riktigt sjövattnet, känns unket jämfört med havet. Pooler finns inga på många mils avstånd så det är inget alternativ.

Hur bor du?

[Tuulikki]
0

Jag bor i ett stooort gult hus i en by på landet. Byn ligger på kanten av en dal så det är ganska högt. Omringad av E6 och en annan stor väg, men framför dem ligger kohagar, ängar och åkrar. När jag vaknar på morgonen och tittar ut genom fönstret ser jag oftast grannens kor, de brukar gå i sin hage 3m från mitt fönster😃Jag älskar verkligen att bo här!❤️

Har du några syskon? Vill du berätta lite om dem?

[Qimsid]
0

Jag har 3 halvsyskon på mammas sida. Den äldste är en ensamvarg, bor själv och tycker inte om att beblanda sig med andra människor, jag tror han jobbar med att forma plåt eller något sådant. Den yngsta brodern är VVS-tekniker och helylle men lite seg i personligheten, han är som en liten pojke, söt med långa ögonfransar och gulligt leende. Min syster har långt blont hår med stora blåa ögon och stor näsa, hon är väldigt söt. Hon tycker om att cykla överallt och är en riktig guld student, hon har gått naturvetenskapliga linjen, utbildat sig till receptarie men bestämde sig sedan för att bli apotekare och är nu i sista terminen, så hon har två yrkesexamen! 

Vad är du mest rädd för här i livet?

[T-Johan]
0

Det finns mycket att vara rädd för i vår 'rättslösa' värd. Men personligen är det nog ångesten att få möta 'svältdöden'. Den ångesten har man över sig jämnt som en mara. Jag tycker fråga är intressant och bollar den vidare. Vad är Du mest rädd för här i livet?

Biadora
0

Att bli uppäten levandes av myror.
En lite irrationell rädsla men en jag har haft sen barndomen.
Det är vad jag drömde då jag hade mardrömmar.

Annars är det nog att dö ensam och oälskad/osedd.

Vad drömde du, senaste/nyaste drömmen som du kommer ihåg?

Mrs Me
0

I natt drömde jag att jag åt sill & potatis. Drar sig mot midsommar i rasande fart och det är nog det som hägrar. Smaskens.

Tycker du att körkorts teorin borde vara obligatorisk i grundskolan?

Det tycker jag. Om cyklister som aldrig tagit körkort, eller inte har åldern inne än, kunde reglerna skulle olyckorna säkert minska. Många cyklar helt vanvettigt och råkar ut för olyckor i onödan av okunskap. Det vore också bra för att det skulle öka möjligheten för alla att ha råd med körkortet om teorin är klar.

PiganX
0

Ja det hade ju varit ett bra mycket nödvändigare ämne än att läsa på om stenåldern. 

Hur gammal är du?

[Tuulikki]
0

17, fyller 18 i december👍

Tränar du något?

Wony
0

Nja, jag löptränar lite, men annars blir det inte mycket av att träna.

Har du en hund?

[Tuulikki]
0

Ja, en liten blandras på 5 år :)

Gillar du att fiska?

[T-Johan]
0

När jag var med mina kusiner hos mormor fiska vi alltid.

Kastspö och "mjärde" använde vi. 

Och i tonåren tjuvfiska 😇vi kräftor i Älta sjön i södra Stockholm.

Det var både spännande och gott! 😎

När vi ändå är inne på något gott, vad är er favorit mat?

Monsva
0

Nu på sommaren är det grillat med potatisgratäng eller potatissallad. Mums!

När var du senast riktigt glad och varför?

jolenelarsson
0

Den 10/5 2012 när min yngsta föddes. Vad ska du göra i sommar?

Jess89
0

I sommar hoppas jag kunna njuta av sommar och värme. Förhoppningsvis någon vistelse på landet (då jag älskar landet i allmänhet)

Vad blir du glad av?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Wony
0

Jag blir glad när min sambo överraskar mig eller tar med mig ut på en mysig långpromenad.

Tycker du om te?

Jess89
0

Jag tycker inte om te, men det kanske är en vanesak.

Vad tycker du om för läsk?

Biadora
0

Trocadero.

Vilket är ditt favoritdjur ?

Jess89
0

Katt! Har alltid älskat katter, varför vet jag ej bara blivit så.

Vad är ditt drömyrke?

Monsva
0

Sängprovare, är alltid så trött!😉

Tror du på någon slags liv efter döden?

PiganX
0

Jag är övertygad om att ens själ inte dör, utan själen lever vidare medan kropparna bara är "tillfälliga". Så som svar på frågan, ja. Vad som händer vet jag ju givetvis inte, men jag tror iallafall att jag lever vidare utan min fysiska kropp. 

I vilken del av Sverige bor du? 

Jess89
0

Jag bor i Östergötland, där jag har bott större delen av mitt långa/korta liv.

Trivs du där du bor?

[madelaine]
0

Ja jag trivs helt OK. Skulle dock sååå gärna vilja flytta ut på landet istället, förhoppningsvis kan jag göra det om några år :)

**Vilket land skulle du vilja besöka?
**

powerofthebass
0

Jag skulle vilja besöka Italien igen? Vad skall du göra i sommar?

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

PiganX
0

I slutet på juni åker jag upp till Kiruna och sommarjobbar en vecka, träffar min flickvän och umgås lite med släkten. Sen åker jag ner hit igen (till Stockholm), och i början på juli plockar min mamma, hennes sambo och hans barn upp mig här och så åker vi på semester ner till västkusten. Jag bodde där förut, så ska bli kul att få komma dit igen! Sen har jag inte så mycket annat planerat än, blir nog att rida en hel del, spendera en del tid med min flickvän, kompisar, hundarna och göra sommar-grejer. ☀️

Är du beroende av något? 

[Zorita]
0

Nej, inte sen jag slutade röka.

Vilken är din favoritfilm?

Monsva
0

Sjätte sinnet. Ser dock inte så mycket på film, läser i stället.

Känner du dig frisk och kry?

bamse6311
0

Det kan jag nog inte påstå att jag gör.

Jag har två söner, någon mer här på tråden som har barn?

Bästa hälsningar,
Bertil

Jess89
0

Har inga barn, men i framtiden så. 🙂

Vilket är din favoritbok?