Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: ensamhet
Läst 2473 ggr
[Junijuli]1
3

Ensam bland så många människor...

Ja vad ska jag säga, måste säga något innan jag blir knäpp(are). Tog precis bort mitt fbkonto då det känns som att folk bara dömer mig där, min bror står inte ut med att se mina inlägg då jag tydligen bara klagar på allt hela tiden, nu känns det som att alla tycker så om mig. Jag har fyra syskon och pratar inte med någon utav dem, min syster har på senaste halvåret tagit avstånd enligt mig och jag vet inte varför. Jag har inte mått bättre än jag gjort senaste året så trodde att folk skulle tycks om mig igen och stötta kanske, men om jag inte bevisar något för dem så passar jag inte in i syskonskaran. Jag passar inte in någonstans, har ingen hobby och inga vänner, trots att jag alltid förr varit i centrum mkt o haft vänner. Men sen 2009 när min bästis helt ur tomma intet sa upp kontakten så har jag aldrig kommit in i någon grupp igen. Jag saknar så mycket att ha tjejkompisar. Dra å fika, ta en drink, filmkväll eller vad som helst. Jag bor med min pojkvän men han förstår inte och kan inget göra, han är fotbollsintress och jag hatar sport… Annars är vi toppen ihop men jag saknar ett eget liv bredvid liksom. Är trött på att bli dömd för hur jag var förr, när jag var ledsen och destruktiv. Jag har bara tagit fler smällar i livet än mina syskon. Varför förstår ingen eller varför vill ingen förstå? Varför orkar folk inte bry sig?

Tarotstollan
7

Alla människor utvecklas olika i olika takt. Du har varit stark och brutit dig ur ditt destruktiva liv, den personen du var då finns inte mer.
Att du har förändrats har rubbat deras värld och cirklar, de har inte utvecklats utan ser och går kvar i sina gamla mönster. De kanske t o m känner sig lite "rädda" för ditt nya jag och vet inte hur de skall närma sig dig.
Du behöver inte bevisa någonting för någon annan än dig själv!

Angående skaffa sig ett intresse eller hobby, har du ingenting som du är intresserad av? Du kan läsa, skriva, lära dig att handarbeta, måla, renovera saker, fotografera, träna, matlagningskurser osv.

Tänk så kommer du nog på något som du skulle vilja göra som verkar kul.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

PiganX
1

Tycker att Tarotstollan har gett dig ett ganska bra svar.. Men ville ändå visa att jag läst och bryr mig, och hoppas att det blir bättre för dig snart. Sänder styrka till dig!

[Junijuli]1
0

Stort tack! Jag älskar att pyssla, göra smycken och sy saker men det är så himla ENSAMT! hah..

Jess89
0

Finns det inget annat du tycker är roligt där du skulle kunna hitta nya kontakter? 🙂 Att träffa nya människor kan vara svårt.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga