24/5 idag är jag glad
jo idag är jag glad för att alla utom en av mina elever klara nationella provet i matte. Det är särskiljt roligt för det är elever med inlärnings svårigheter. Nu ska jag ha tre veckors "enskild undervisning" med den kuggade eleven. Sen blir det ny test för henne. Och då ska hon bara bli godkännd.
Åh, härligt att de flesta klarade det! :-)
Ja Felicia det är mycket roligt. Alla har det inte så lätt för sig i skolan. Många har svårt för att tänka teoretisk och i abstrakta termer. Som det inte var nog, åter andra har olika "bokstav diagnoser" som gör att traditionell skolmiljö är en "black om foten." Än så länge har en del skolor resurser att använda för dessa elever. Men de resurserna är det första man tar av i "spartider", tyvärr.
Jo, har en kusin med ADHD och han har alltid haft mycket lättare med de praktiska ämnena än de teoretiska, så förstår hur du menar.
Tycker det låter bra att det var många som klarade sig. För vissa tar det längre tid och lära sig man kan bara göra det bästa av det, och lära sig mer hur man ska handskas med problemet. Ju mer lärdom man har ju enklare blir det.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga