känner mig ensam i skolan
jag är i andras ögon "konstig". tappar lätt humöret(har typ asperger, pappa har), går mot strömmen- jag är mig-själv, ibland säger jag konstiga saker, inte taskiga, fula eller så, bara… konstiga. De andra flummar, skrattar och jag fattar inte ens vad som var roligt.
2 vänner som nu totalt hatar mig. Vi 3 var som en liten grupp och nu hänger bara de, jag är ovälkommen. En av de har vart ovän med mig länge, fattar inte varför. var gång jag försöker börja prata får jag svaret - "Jag trodde du skulle lämna mig ifred!"
tar det från början med de här 2. De "skojar" för tufft för mig, tar mina saker, använder dum ironi som jag inte fattar och den ena hackar ALLTID på min engelska, och säger jag något litet fel talar hon sådan dålig engelska så man knappt fattar och säger, översatt:
- vilken fantastisk engelska du pratar (ironiskt)
andra saker hon säger är:
- fattade du verkligen det?!?!
- för dig borde det ha varit supersvårt, jag tyckte att det var lätt
det som fick droppen att rinna över var när de tog min klarinett, värde 16 000. De tog den när jag var i matan och åt och sedan när jag kom till dem sa de,
- den är på andra våningen, vin musikrummet
jag sprang som en dåre upp och såg att den fanns inte där. 2 tankar:
1. de ljög
2 någon har stulit den
springer tillbaka ned till dem, ser att lektionen börjat och att den står utanför salen. När jag kom hem och berättade blev såklart mamma och pappa jättearg (på dem) och mamma sms;ade dem och sa att om de tog något igen eller så ringer mamma föräldrar och skola.
nu är de såklart jättesura. har andra vänner, men de går i skola på andra sidan stan. finns ju klasskompisar också men jag passar inte in där, känns inte bra och de känns lite reserverande mot mig…
är olyckligt kär också…
behövde bara prata lite…
Hej!!
Jag känner väl igen mej i det du skriver. Det var samma sak för mej när jag gick i skolan. Jag kände inte att jag hade något gemensamt med dom jag gick i skolan me. Jag har alltid varit lite egen o går ofta i min egen värld o sköter mitt. Jag hade oxå kompisar i andra skolor.
Det är okej att vara sej själv :)
Jag hoppas att du kan hitta en vän iaf i din egen skola. Det kan va den du minst anar. Men de som du kallade vänner är inga vänner. Det skulle ju va smidigt och säga att du inte ska bry dej om dom men det är ju lättare sagt än gjort. Men blir ju alltid ledsen när folk man tycker om sårar en.
Styrkekramar till dej
Låter inte alls kul det där.. Du har inte funderat på att byta skola, till dina kompisars skola?
Och jag har själv också Asperger så jag vet hur svårt det kan vara ibland. Att inte förstå "självklara" saker, ironi, skämt etc.
Styrkekramar till dig, helt ensam är du inte 🌺
Mitt första råd är att söka dig till andra människor och försöka skaffa lite nya vänner. Snälla personer! Detta är inga bra kompisar, deras beteende är verkligen inte schysst.
Blir så arg när jag läser sånt här, och jag vet precis hur det är att känna att man inte passar in😕
Kämpa på och stå upp för dig själv!
byta skola är inget altenativ, jag går i musikklasser, det var inträdes prov och allt. Jag får spela mycket klarinett😍