Ensam i påsk?
Ja det vankas en ny helg med flera jobb/skol lediga dagar. Hur många ska vara ensamma under påskhelgen? Har ni några speciella planer på hur man skingrar ensamheten?
Ensam jo. Barnen far till Sverige. Inget jobb eller Pelaren. 4 långa dagar. 😕
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jo då ensamt här också.Påskhelgen är den helgen under året som
varar längst också så det kan bli segt.Det blir att gå hundpromenader
vädret skall väl inte bli för dåligt,om än ingen vårvärme.Läsa går ju
alltid.Har börjat på en deckare av Elizabeth George och en av
fördelarna med hennes böcker är att de är tjocka så de räcker
länge.Så blir det väl te-drickning med tillhörande korsordslösning,
inte fy skam det heller.På något vis skall väl helgen gå tror jag.
Ensam och ensam, jag har ju min familj men jag brukar endå dra mig undan lite så jag kommer antagligen dra mig till mina djur istället! Dom ska få lite extra mat och ompyssling nu under påsk <3
Både och. Jag kommer jobba fredag, lördag och söndag. Men mamma kommer ut på påsklunch på lördag innan jag börjar jobba och sedan har vi sagt att vi ska umgås lite på måndagen också.
I vanliga fall så är påsken fullspäckad av familj så jag ser faktiskt fram emot att få vara lite ensam och ha det lugnt och skönt mellan det att jag jobbar.
Nej jag har en bror på besök och sen är sambon hemma också. Jag tror nog att jag ska dra mig undan ganska mycket trots det, för jag har lite jobb jag vill avsluta. Dessutom uppskattar jag vissa självvalda stunder av ensamhet lite ibland. Vi har haft mycket besök på senaste tiden och då blir det ont om det.
Typ ensam ja, ska vara oss pappa hela påskhelgen :( De enda bra med de är att vi ska bygga klart kaninburen, de ska bli kul iallafall :)
Kommer att vara ensam i påsk. Skall börja lägga upp lite planer för vad jag skall göra med mitt liv närmsta tiden: leta efter volontärsjobb, starta en blogg, söka ett "riktigt" jobb, söka terapi inom psykiatrin, kanske göra någon resa längre fram. Inget är bestämt ännu, men jag skall ta tillfället i akt att verkligen kolla upp möjligheterna för att genomföra dessa saker.
Jag har min son, vi kommer grilla lite och bara vara med vår hund.
Blir ensam mestadels, ja.
Kommer dock lite tjejkompisar hit imorgon kväll🙂
#8 grilla låter gott och man kan vara flera som hjälper till. Men en nyfiken fråga bara, grillar ni ute eller inne i ugnen?
# 8
Vi grillar alltid ute. Har en trädgård. 🙂 (Ja, grillar förstår ute, även utan trädgård - här finns många fina grillställen vid sjöar t ex)
Vi hade öppet på Pelaren några timmar idag för oss ensamma själar. (En av klubbhusets riktlinjer). Tanken var att vi skulle grilla i trädgården men vi hittade inte stålborsten att göra rent gallret så det blev att grilla i ugnen.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ylva Snövit. Det låter trevligt att höra att det är dax för grillning. Gott att äta även ensam, men annars är det en social företeelse. #2 Vädur hur går set med deckarn? Har dom hittat mördaren?
Nej Johan,pusslet är i full gång och det pekar åt olika håll så det
är spännande som sjutton.
Fick lite oväntat besök här i kväll och det var enbart trevligt.
Skall fortsätta med deckaren när jag lägger mig om en stund.
Hur är det med påsksmällandet hos er,d.v.s. i olika delar av
landet.Här i Göteborg har det blivit mycket lugnare på senare år
och det tackar vi för.
# 13
Grillat är gott året runt. En av de bästa barndomsminnen är med familj eller skola, då man grillat på sjön och druckit varm choklad till.
Du har helt rätt, grillat ska man äta med sällskap. Fast det gäller väl all mat - det smakar 'mer' med sällskap.