Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettjobbiga-känslor
Läst 1384 ggr
[Junijuli]1
2013-03-13 10:06
0

suck!

Måste skriva av mig lite, för även om jag pratar med min sambo om detta så känns det inte som att han förstår och egentligen vill jag väl ha ngn som tycker att det är lika pissigt som jag gör.

Jag har fyra syskon och inte kontakt med någon utav dom. Inte för att jag inte vill, utav för att när jag sträckt ut handen och velat prata eller ses så är det aldrig någon som kan/vill (inte vet jag)… men det börjar kännas mer som att de inte vill än kan. Så jäkla svårt kan det inte va att ta sig tid för sin lillsyrra???

min syrra är värst, hon åker på lyxiga semestrar hit o dit med sin perfekta familj, inte ens när hon åkt till spanien till min farfars lägenhet har hon frågat om jag vill följa med (inte så att man bjuder in sig själv till sånt!) eller till fjällen, jag önskar att hon ville träffa mig mer helt enkelt för vi brukade ha så bra kontakt förr.

Jag vet inte riktigt varför det blivit såhär men det känns som att ingen gillar mig för att jag "tog den svåra vägen i livet", hoppade av skolan och har kämpat i många år nu för gymnasiebetyget som jag äntligen fick 2011. Men pga min barndom och upplevelser jag haft så har jag väl en "gnällig" syn på livet ibland. Jag är arg för att det blev så orättvist fördelat, varför fick jag uppleva alla jobbiga saker medan min lillebror var skyddad? (av mig själv dessutom), min syrra har haft samma jobb sen gymns och visste vad hon ville bli när hon var 12…

Jag är totala motsatsen och hur som helst, det känns som att jag står utanför och alltid kommer att vara de svarta fåret. Under min tonårsperiod färgade jag håret o piercade mig och minns inte en gång ngn sa att jag var fin, bara oj hur ser du ut nu för tiden! när jag blev blond igen sa min farfar, nu ser du äntligen normal ut. Såhär har det alltid varit och är fortf känns det som.

Jag vill så starkt ha vänner och stor familj, jag har en familj men ingen där vill veta av mig på de sättet jag tycker att syskon borde ha kontakt! o vänner har jag knappt heller. Saknar att bara promenera med en tjejkompis/fika whatever. Jag saknar att vara social.

Ah det var väl typ de jag hade för tillfället. nu vakna sambon!

nlinds
2013-03-13 14:54
1

Jag känner igen mig EXAKT i det du säger, förutom det med dina syskon. Jag har inga syskon, men jag hade "vänner" som gjorde exakt samma sak.. Jag önskar livet kom igång någon gång. Tänk om du bodde i Göteborg, då hade vi kunnat ta en fika ! :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Pelle Långlös
2013-03-13 18:23
0

Känner som du. Mina syskon fick det så "perfekt" medan jag drabbats av psykisk ohälsa. Jag känner mig inte som en i familjen utan utanför. Har nästan ingen kontakt alls med mina syskon mer än att jag kanske "gillar" deras inlägg på facebook ibland.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Tarotstollan
2013-03-13 20:30
0

Problemet ligger väl i det att är man "annorlunda", så vet inte de som är s.k. "normala" hur de skall hantera situationen. Man skrämmer helt enkelt dem och deras invanda mönster och ritualer. De kanske t o m känner sig lite hotade. 
Så är det väl alltid om det är något som sticker ut från mängden!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Junijuli]1
2013-03-13 22:02
1

#1 det hade vi absolut kunnat göra! Så typiskt när man hittar likasinnade och så bor man så långt ifrån :-/ Tack till er som svarat o delat det känns skönt att inte känns dig helt ensam i ensamheten! Usch nu vill mina tre syskon ses på middag om någon helg och jag vet faktiskt inte hur jag ställer mig till det då jag alltid känner mig så utanför när jag träffar dom! Vi känner inte varann nära som man kan tro syskon gör och jag orkar inte berätta om mina misslyckanden i skolan längre… Det blir bara skumt om jag o min pojkvän ska sitta där utan ngt att prata om :-/