Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: dagens-hälsningstråd
Läst 1695 ggr
PiganX
0

21/2-13 Hej på er!

Hej på er underbara medlemmar! 🙂 Hur är läget med er? 

Jag mår ganska bra just nu, och oftast är det under mina måbra-perioder som jag är som mest aktiv här inne, men av nån anledning har det inte blivit så nu. Sorry för det! 

För nån vecka sen hade jag min flickvän här på besök, annars händer väl inte såå jäkla mycket. Är en massa pluggande, tränande (har beställt hem ett löpband), och så ska ju vovvarna ha uppmärksamhet också.. Nästa onsdag åker jag till Kiruna igen, och kommer antagligen inte vara så jätteaktiv då, men vi ser ju hur det blir. 

Vad händer i era liv? Och vill ni läsa om nåt speciellt? Tänkte att det kanske är dags för nya artiklar, men då behöver jag ju era tips! 

Ta hand om er, kom ihåg att ni aldrig är helt ensamma ❤️

[T-Johan]
0

Hej Felicia Kul att du är bra humör och har lite 'flyt' i tillvaron. Jag genast bekänna mina synder; artikel uppslaget om ensamhet ligger i träda. En del OT komentarer är jag kylldig till. Ja och så en och annan trådlapning. Men annars mår jag bra. Har sport- lov just nu och hobby jobbar mycket. Man väntar på våren. Och tills vidare får man glädjas åt att det är ljus kl 7 på morgonen. Den bästa psyk- midicinen är att få känna värmen från solen. Hoppas det går fint med pluggandet. Kunskaper är aldrig fel. Och ge Iva en kram från mig.

PiganX
0

#1 Skönt att höra från dig Tommy, det var ett tag sen! Haha rolig du är 😂 alla "syndar" vi nog på ett eller annat sätt då och då! 

Skönt med lite ledig tid, ta hand om dig. 
Och det ska jag göra!

indra-bus
0

Halloj!

De var roligt att höra att du mår bra Felisia. Jag har inte häller  varit så aktiv här på ett tag. Men mår bra. 

Vi håller på att söka lägenhet i Karlstad där jag bodde förut. Min son bor ju där så vill komma närmare honom. O min dotter vill tbaks oxå o jag trivs bättre där än här. Men de går trögt är tydligen ont om lägenheter där nu fast de bygger överallt.

Så de känns som livet står lite still. Epen har krånglat ett tag, har haft några stora anfall, men efter medicin höjning har de gått bra.

Men min sambo jobbar på ridskolan så på sportlovet o då skall jag få följa med o rida.

Jag har börjat tro att jag fått social fobi. Gjorde ett test i aftonbladet o den visade att jag inte ens har en tendens till de.

Fast umgås gör jag inte ofta. Men de händer. 

Min dotter som haft de jätte jobbigt mår nu bra hon sköter skolan fast hon pendlar 4 mil varje dag.

Kram till er alla..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

PiganX
0

#3 Skönt att höra att det är bra med dig med Åsa, och din dotter då förstås! Och man kan inte alltid vara aktiv.. Men det värmer att du kikar in lite då och då så man får höra hur det är med dig också 🙂 

Kul att ni funderar på att flytta, kan vara skönt med en "liten" förändring ibland, får hoppas att ni hittar bostad! Är ju inte kul att bo nånstans där man inte trivs (eller vet att man kan trivas bättre nån annanstans). 

Åh, kul att han jobbar med hästar! Vad gör han för något? Hästar som är så fina djur, hoppas att det blir kul att rida. 

Varför tror du att du fått social fobi? Lät inte alls kul.. 😮

indra-bus
0

För att ja "inte"  vill umgås mer än någon gång ibland trivs bäst för mig själv. 

Men de handlar ju inte om en rädsla för de o de är inget jag lider av själv mer än att jag känner mig så udda. 

Ja har inte alltid varit sån, trodde själv att jag drog mig undan för att jag  behövde de en tid för de varit så mycket runt mig.

Men ja är fortfarande hellre själv..

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

PiganX
0

Social fobi handlar om att man har en rädsla (eller som man hör på namnet; fobi) för att vara bland andra människor, oftast människor man inte känner. Så jag tror absolut inte att du har social fobi, däremot tror jag att du kanske blivit lite av en ensamvarg senaste tiden. Lider du inte av det så är det ju inget negativt 🙂 Eller? 

Och du, alla är vi udda på ett eller annat sätt..