Jag blir så trött på det här!
Alla vet och ska veta att killar och tjejer ska kunna vara vänner utan att höra påståenden och förhållanden osv. Jag är mest med killarna i skolan, så jag jagade min killkompis en dag, då går en lärare förbi och säger att det är lite love här? Sen när det är mat står jag och pratar och och sånt med en ANNAN killlkompis, kommer hon igen och säger att det är lite love. Jag blir så irriterad att jag inte kan hitta ord. Sen ett par dagar tillbaka har undrat varför min killklasskompis Minecraft server jag kört på har förstörts, igår pratade jag med honom och våran kompis hade gått in och jämnt allt han vara säker på att det var min klasskompis byggen. Fast ett hur var dock mitt. Sen fick jag ett paket på Minecraft av min klasskompis med en skylt på, till Vilma får inte öppnas förens julafton, vet ni vad söder stod på den nu? Att jag och min kompis..lista ut resten själva. Jag blir arg. Jag mår dåligt över allt skit som kretsar runt detta.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Ja du det är inte lätt att vara ung. De äldre har ju varit unga och då var det ju inte så att det var vanligt att pojkar och flickor lekte med varandra utan att det var kärlek.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Det är lätt att ta åt sig av allting när man mår dåligt. Rätta mig om jag har fel, men jag misstänker att du är tonåring.
Det var den absolut värsta tiden i mitt liv och jag har fortfarande ärr kvar. Osäkerhet, oron om vad alla tycker om en osv osv…
Jag är 22 år idag så är väl inte så länge sen som jag var tonåring.
Det jag egentligen ville säga är väl att försök att strunta i vad andra säger, du vet ju vad som är på riktigt.. skratta åt dem om dem tror att ni skulle vara tillsammans bara för att ni är kompisar.
Jag och en tjejkompis fick höra att folk trodde att vi var tillsammans bara för att vi var med varandra hela tiden, gjorde allting tillsammans, haha vi flyttade ju tillochmed ihop med varandra när jag var 18 och hon 19.. Men vi skrattade bara åt allas påståenden och vi gick inte ens till människorna som snackade för att tala om att det inte stämde.. vi lät dem tro vad dem ville, vi visste ju att det inte var sant! :)
Men jag vet att det inte är lätt när man mår dåligt och att man då är känsligare för allt.. jag har alltid satt på mig en "skiter väl jag i, mask" även om det inte ens alls stämde, men den gjorde mig mindre sårbar för andras ord gentemot mig.
;)
Fyller 13 ästa år, är 00:a.
Det ''kompisen'' gjorde på servern är mest irriterande, att låta hans förstöelse gå ut över min och min kompis vänskap var mest löjligt.
Det jag reagerade på var ju at hon sagt att dte var kärlek när jag var med två olika killar, hon har väl ögon att se att jag inte går till två olika killar på samma dag för att hitta kärleken?
Men när jag lägger ihop allt det här blir det jobbigt.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jo jag förstår att det blir jobbigt. Hon trodde väl att hon var rolig.. Vuxna kan ju vara lite knäppa ibland.
Jag har en 13 årig lillasyster och jag kan tro att jag är rolig ibland medan hon inte alls tycker att det var roligt när jag skämtar med henne.
Det är en känslig tid när man är i eran ålder.. jag minns själv från när jag var i den åldern, jag minns speciellt en gång när jag var 12 och jag blev så sur och slängde mig på marken och skrek bara för att morsan retade mig, haha jag kan ju skratta åt det nu så här flera år efteråt men det var såklart dödsallvarligt för mig då..
Jag vet att det låter lite som en klysha men hormonerna spelar ju sitt spratt i din ålder vilket gör en mer känslig för olika saker runt omkring..
Själv hamnade jag ju i diverse deprissioner under min tid som tonåring och det var en förbannat jobbig tid men den hade väl sina bra stunder också.
Det gäller att försöka se längre och inte försöka ta åt sig så mycket men som sagt jag vet att det inte är lätt.. jag vet ju av egen erfarenhet att det är lättare sagt än gjort och jag hade önskat att jag kunde åka tillbaka i tiden och säga dessa saker till 12åriga mig men det kan jag ju inte..
Ibland kanske det inte ens spelar någon roll vad någon annan säger, man får ju lära sig av sina egna erfarenheter och komma på sitt eget sätt att "get by". :)
;)
jag tror det där låter typ som mobbning eller folk som vill bara irritera dig för du har något som de inte har eller du är bättre än de med något, kan va va som helst, skit på de alla och du kan helt enkelt anmäla läraren och eleverna som stör eller irriterar dig..
du umgås med vem du vill och om nån jävlar med dig eller irriterar dig på nåt sätt även om en lärare, så antingen säger du inget o låtsas att du inte hör varken ser honom eller henne, eller så säger du nåt riktigt sårande typ gå och väx upp lite eller gå o skaffa dig en apa som kan umgås med dig eller se på dig själv, du har inget annat att göra bara irriterar mig eller avvaktar mig,
som jag ser att du är en snygg och trevlig tjej o alla som irriterar dig får drå åt helvete :D
Att vara dum tillbaka löser ingenting? Det sista jag vill göra är att sjunka ner på deras nivå.
håller med, du låter så smart, ignorera de och lev livet, ..var finns hjältar när man behöver dem?
Tycker att du ska ignorera det där, eller snacka med läraren. Är dock lite tråkigt att lärare antar att alla människor är heterosexuella, de säger ju inte sådär om två killar eller två tjejer flamsar tillsammans. Men men, dagens samhälle i ett nötskal..
#8 håller med, jag skulle prata direkt med rektorn, helt enkelt..
Rektorn är emot min klass, spelar ingen roll vad lärarna gör. Rektor är ändå på deras sida tyvärr.
om det är en skola som tillhör kommunen så ska du vända dig till de och klaga..annars skicka mail eller brev till Undervisningsministeriet..
#10 Har du försökt gå personligen till rektorn och berätta om vad som bekymrar dig?
håller med #12 :D
Nej, skulle aldrig få för min idiot lärare.
ja men berätta till dina föräldrar då om d här o de i sin del klagar..för du e ju mnderårig!!!
#14 Din lärare kan inte hindra dig från att prata med rektorn. Det är bara att du går till expeditionen och ber om att få boka en tid då han/hon har tid att prata med dig.
Vi fick hem en föräldrar lapp som dom skulle fylla i hur dom tror barnet har det i skolan, mamma skrev ''svidande vuxen kritik'' då jag har ångest pga av vantrivseln i skolan. Mamma vet allt.
Han tror sig kunna, säger jag det hur lugnt som helst att jag vill ner och prata med rektorn och han inte ska hindra mig säger han antagligen ''INTE DEN ATTITYDEN MOT MIG VILMA.''
Han är den mest blåsta läraren jag stött på, och jag har haft nästan en ny lärare varje skolår.
#17 Men du behöver ju inte berätta det för honom? Det är bara att gå under en rast, efter att ni slutat eller innan skolan börjar. Om inte annat går det alltid att ringa till expeditionen på de allra flesta skolor.