Världens sämsta födelsedag ever!
På måndag fyller jag 20år o allt känns så meningslöst!
Ja vet inte om ja har dåligt samvete ja vet ingenting..
Jag är arg och besviken och det känns som jag bara vill gråta men ja vet inte varför jag vill det eller varför jag är arg och besviken..
Förr när jag fyllde år fick jag alltid en päron tårta från bageriet vilket va min favorit och så fick jag alltid en båtresa i födelsedags present av min mamma det önskade jag mej varje år för jag älskar att åka båt, Man känner sej så fri på nått sätt o ja älskar havet.
Men i år får jag ingen båtresa och heller ingen tårta och + att jag kommer få sitta helt ensam här på min födelsedag eftersom han jag bor hos som är min mammas kille är hemma hos min mamma i helgen och jag va tvungen att vara kvar här o han kommer inte hem förns på typ måndag kväll och då är dagen redan slut o ja känner ingen annan här förutom honom.
Jag vill fira min födelsedag tillsammans med mina vänner o min familj på en båt, de e de enda ja begär men ja vet att de inte kommer att bli så.
detta kommer bli den tråkigaste födelsedagen ever!!!
Det där fattade jag ingenting av…? Bor du hos din mammas kille? Varför måste du vara där och varför kan inte din mamma komma dit?

Mvh Stephanie 

När jag fyllde 25 så den enda som gratulerade mig var kvinnan som jag precis träffat och senare blev min fru. Mina föräldrar glömde bort mig helt och ringde ett par dagar senare. Min födelsedag firades i en tom lägenhet i stockholm själv då jag studerade temporärt där och fick äta en pizza.
Du är nu vuxen och får lov att vänja dig vid besvikelser samt att båtresor är inte gratis. Det är inte alltid lätt att bli vuxen och inte heller kul att vara själv på sin födelsedag men det finns värre saker i livet. Försök se det som något positivt och att det är ett tecken på att du träder in i vuxenlivet i din mors ögon.Du får säkert något mysigt någon dag senare och i ärlighetens namn, det handlar inte om presenter på födelsedagen utan att få vara med de man älskar alla dagar på året.
Jag förstår inte heller varför du måste vara hemma…? Kan du inte åka och träffa någon vän eller något om du inte kan följa med till din mor? Du har ju hela dagen på dig så även om det är långt till närmaste vän så kanske det är värt det?
(Grattis på vår födelsedag, förresten. Även jag fyller 20 år på måndag.)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#1 Ja jag bor hos min mammas kille o ja e tvungen o vara här för att ja måste elda annars fryser vattnet för de e såpass kallt här o min mamma har inga pengar så hon kan inte komma hit o skulle hon komma hit så skulle ja antagligen hålla mej instängd på rummet tills hon åkte hem igen.
#2 ja vill inte ha presenter de enda ja vill är att få umgås med min familj på en båt o de går inte på mer än 200 kr o ja skulle kunna betala de själv bara ja får följa mina traditioner.
#3 ja har nyss flyttat hit till dalarna o har inte träffat nåra vänner här än o mina vänner bor 15 mil härifrån o svårt o åka dit när man inte har körkort
Grattis själv :)
Varför skulle du stänga in dig på ditt rum om din mamma kom dit? Vill du vara med henne eller inte?
Sen förstår jag inte heller varför inte din mammas kille kan vara hemma hos sig och du vara hos din mamma? 
När det gäller pengar så är det som det är, har man inte pengar så kan man inte alltid köpa presenter. Oavsett hur billiga eller dyra de är. Men jag hoppas att hon gjort allt hon kan för att ni ska kunna träffas om inte annat.

Mvh Stephanie 

#Såg att du behövde elda, men i vilket fall så är 15 mil inte så långt. Det går helt okej tågförbindelser i dalarna, vi brukar vara där på sommrarna. Lite sent påtänkt just i detta fall, det är ju knappast gratis och du behöver hålla värmen igång. Men annars borde det ju gå att ordna om man har en hel dag? Jag bor ju 22 mil ifrån min familj, och det går ju att åka över en dag bara.
Jag har också varit ensam ett par födelsedagar. Men ärligt talat, så viktigt är det faktiskt inte. Tråkigt, javisst, men eftersom att vi fyller år så nära inpå julen så tycker inte jag att det är riktigt lika illa som personer som fyller år i juni eller så. Om man nu träffat sina nära på julen alltså.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#7 drf för typ 1 månad sen den 25 dec så sa min mamma att hon inte ville ha mej o att hon hällre hade haft 2 stycken av min lillasyster än 1 mej. mamma brukar aldrig köpa presenter till mej ja brukar ju få båtresa i födelsedags present av henne o de brukar gå på kanske 200kr o de kostar mycket o åka hit mycket mer än 200kr
Min adoptivmamma sa när jag var 18 år att hon hellre velat ha en hund än mig. Det var pappa som tjatade sig till barn som hon därmed hade OFFRAT 18 år på. Så kan det bli. Förstår om det din mamma sa svider. Den som borde älska en mest sviker.
Tycker att det är ett märkligt sätt av din mammas kille att lämna dig som "eldvakt", det är väl hans ansvar att inte huset fryser. Hur hade han löst det om inte du bott där?
När det gäller respengar finns det något som heter internetbank. Likväl som mannen bekostade en egen resa till din mamma hade han väl kunnat sända henne slantarna så hon kunde komma till er. Det hade i min värld varit mer naturligt och dessutom med hopp om att ni kanske kan försonas.
Att relationen med din mamma aldrig mer blir densamma är nog självklart men kan man umgås som vuxna iaf. är det bra. Om det är till tröst så är vi nog fler här på tråden som kommer att sända dig varma tankar på måndag. Just födelsedag är ju en känslig dag och man blir extra besviken om den inte verkar viktig för någon annan än en själv.
Grattis i förskott önskar jag dig och tänk på "det viktiga är inte hur man har det utan hur man tar det".
#8 om ja ska ta mej till stationen så måste ja åka 3 mil till vansbro o ja vet inte ens om de går bussar här ifrån o om de gör det så vet jag inte var ifrån, ja hittar ingenting här förutom affären.
#10 om jag inte hade bott här så hade han antingen stannat hemma eller så hade han bett sin far komma hit o elda men nu när han vet att ja bor här så tänker han att då kan ju ja stanna hemma o elda o ta hand om huset medans han är hos mamma o roar sej o han vet att ja hatar att vara själv.
När jag är ensam så äter jag ingenting o kan typ inte sova osv o de har ja sagt till honom men han säger att de e ingen fara osv men när ja blir ensam så blir ja deprimerad o skiter i o äta o sova o bara ligger i soffan o sen eldar ibland o sen gör jag inget mer.
Vad egoistiskt 

Mvh Stephanie 

Mh de tycker ja med har han skaffat sej hus så får han väll se till o ta hand om det o inte be nån annan men jag har ju så svårt för att säga ifrån så ja gör ju allt han ber mej om..
Först vill jag säga grattis på födelsedagen och ge Dig en grattiskram.
Födelsedagar ja. jag är väl tokig kanske. men jag tycker det är rätt gott om det är en dag , jag kan göra vad jag vill. Unna mig att slappa, köpa en god bakelse, bjuda hem dem jag vill fira med, ja helt enkelt en dag som jag kan koppla av o njuta av.
Det kan innebära att jag bjuder hem någon eller själv åker bort.
Häng inte upp dig på dem som inte ringer o säger grattis eller kommer. I fortsättningen kan du göra den till din alldeles egen dag.
Nästa åker kanske du säger. Nu skall jag åka båt. Hänger Ni andra med är det jättekul.
Sen åker du o njuter av båten färden. kram
Var rädda om varandra
Det är konstigt hur olika vi reagerar på att få uppmärksamhet. Jennifer på sitt vis, Signemo tar dagen i sin egen hand. Och själv tycker jag uppmärksamheten på mig är pinsam. Födelsedagar undviker jag helt. I orkestern står jag alltid längst in bakom pianot. Och vill inte 'brodera' på egen hand. Vad som är rätt och fel, om det går att tala om 'rätt o fel', vet jag inte. Men om man mår dåligt av födelsedagen men ändå ha en dag om året som 'min dag' känns Signemos resonemang alternativ.

Vart är du när din mammas pojkvän är i huset som du är i nu?
du är inte ensam :)
#17 nu förstod ja inte riktigt menar du vart jag är när mammas pojkvän är här hemma ? då e ja också här
har du haft sex med din mammas pojkvän? eller har han eller du försökt göra det?
GRATTIS och hurra hurrra för Jenifer på din födelsedag. Tycker Signemo gav dig väldigt bra råd. Gör dagen till din egen lyx dag och pyssla om dig själv. Kram.

#19. Jag uppfattar det som att din mamma är särbo med sin pojkvän men att du alltid bor hos din mammas pojkvän. Har jag tolkat ditt inlägg rätt?
grattis på födelsedag :D
#20 Är du helt pantad eller ? Bara för att jo bor hos min morsas kille så betyder de väll inte att vi ligger med varann.. Ja vet inte hur det är i ditt land men här i sverige ligger vi inte med våra styvpappor!!!
#22 Ja mamma o hennes kille är särbos men mamma ska flytta hit om hon hittar ett jobb här de e ju rätt svårt o få jobb nu för tiden så hon vill inte säga upp sitt jobb innan hon hittat ett nytt :) Men ja bor här hela tiden fast bara tillfälligt :)

#25. Varför bor du hos din mammas pojkvän?
#25 drf annars hade ja bott på gatan så har sa att ja fick bo här så länge tills ja hittat ngt eget innan bodde ja hos en 70 årig gammal gubbe som dessutom va kär i mej o när ja fick veta de så ville ja där ifrån så fort som möjligt så mammas kille sa att du kan bo hos mej så länge för där kan du ju inte bo.
altså du menar att du inte gillar din mamma för det hon sagt men endå skulle du vilja åka båt med henne och är arg för att hon inte köpt båtresa som hon brukar? Sorry får inte ihop det :/ Om du gärna skulle fira din födelsedag på en båt med din mamma så borde du ju vara lika glad fast ni bara var hemma och firade? Och så undrar jag en sak… kan inte din mammas kille fixa dit henne om inte hon själv har pengar? Som en styvfar borde han ju göra allt för att mor och dotter fick fira dagen tillsammans om de vill det…

#27. Varför bor du inte hos din mamma?
#28 asså de där bråket med mamma, Hade hon inte sagt så där då hade vi ju fortfarande pratat osv o mamma va tvungen o va hemma för att min syster skulle åka till sin pappa på lördagen o då åkte mammas kille dit istället o mamma kunde ändå inte va här idag nu när ja fyller eftersom hon har ett jobb som hon inte kan ta ledigt från.
#29 Ja får inte bo hos min mamma för min systers soc.

#29. Har socialen bestämt att du inte får bo hos din egen mor?
Okej, då hänger jag med igen… Jag fyllde 23år 3.12 och var ensam hemma då också, visst kändes det lite jobbigt först men jag gjorde så att jag skämde bort mig riktigt ordentligt… fixade skönt fotbad och ansiktsmask osv å så lagade jag riktigt god mat och kollade en bra film… Såhär i efterhand tycker jag faktiskt att det kändes riktigt skönt med lugnet utan något stohej…
Grattis på din födelsedag! Och försök ordna det riktigt mysigt för dig =)
#31 ja ja får inte bo hos mamma för soc,
#32 ja gillar inte o va ensam ja vill absolut inte ha lugn o ro ja blir bara deppig då jag vill ha folk omkring mej.. Men ja har ju iallafall fått köra fyrhjuling idag :D de va kul men rätt läskigt haha :D
Tack föresten :)
Okej =) Jag är också en sån som hatar att va för mig själv och det tyckte jag då också men nu efteråt när jag tänker tillbaka tycker jag att det var riktigt skönt =) På själva födelsedagen var jag nog deppig till och från men att koncentrera sig totalt på sig själv en hel dag är inte fel ;)
#34 hehe hade ja haft pengar då hade ja inte vart kvar här iallafall då hade ja åkt på semester haha :D