God mothon 23/1-13
God morgon!
Så har vi äntligen kommit till mitten av veckan. Jag gillar mitt jobb, tycker det är kul och vill inte vara utan det men ändå är det något inprogrammerat i hjärnan som undrar "När är det helg?"
Idag blir det lektionspass hela dagen. Vi ska lära oss lite om allt möjligt. Fixade en snabblunch till idag då jag bara inte hade ork i går att laga mat men en "dansk änggakaga" funkar lika bra.
Ikväll blir det att leta upp lite gamla böcker och planeringar. Visst ska man förnya sig, framförallt nu när vi har nya ämnesplaner men vissa saker kan man fortfarande använda så dags att ta en tur på vinden och se vad jag hittar där.
Vad händer annars hos er idag?
Ha det gott och kör lugnt,
/B
Hej Hos mig är det också 'mitt i veckan'. 'Lilla lördag' har onsdagen kallats ibland. Jag börjar med sovmorgon, börjar inte förns 12.00. Kul att du nämner 'förnya sig'. Känner på samma vis. Därför är jag glad över Gy11-matten. En del elever gör så lite som möjligt och andra satsar stenhårt på att räkna alla talen och förstå hur/varför. Man får en större variation och en mycket större 'matte-stimulans' i den nya boken. Man hoppas att dom andra ämnena ligger på samma 'stimulerande nivå'.
Det är -13 grader ute och min luftvärmepump har gått sönder. Reservdelarna som behövs för att laga den kommer om ca en vecka. Så det var lite kyligt här när jag klev upp ur sängen. Nu är vedspisen i köket och kakelugnen i full gång och jag kan sanart krypa fram ur mina filtar.
Åh vad skönt att det snart är helg igen, hehe! Tyvärr ser det ut att kunna bli regn. Alltså jag gillar ju regn, men här där det aldrig regnar finns inte nåt att göra när det gör det. Jag hade hoppats på att få påta lite i trädgården och så gräs, men det blir det så kanske inte.
Idag står lite slöare saker på schemat, vilket blir ganska skönt faktiskt. Ska skicka ansökan för ett nytt kontrakt, långvarigt, så det vore bra om jag fick det.
Annars inte mycket nytt. Solen skiner och mandelträdet blommar. Spanien är ganska fint såhär års.
Goddag. Har varit på jobb i några timmar. Nu befinner jag mig i min hemkommun för en intervju. Far via min lägenhet sen för att hämta lite saker och kläder.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hej svejs alla.I den här delen av landet(??) städas det burar i dag.
Har gjort några nu och tar mig en fikapaus innan jag fortsätter.Det
är alltid trevligt att se att djuren är gladare när det är nystädat.
Gör,med andra ord,skäl för maten i dag.
Snart dags och koja! Blir en lång dag imorgon och så ska jag bråka med ett företag. Ibland är det tur att man inte hinner hem och öppna posten när kundtjänsterna har öppet. Då hade de vetat att de lever. Nu hinner jag reta upp mig och lugna ner mig tills de öppnar imorgon.
De rättar säkert till det utan problem men jag är extremt principfast. Myndigheter, företag och offentliga förvaltningar ska inte skicka ut felaktigheter till folk. Jag blir vansinnig när sånt sköts så fruktansvärt uselt och skulle utan problem kunna blåsa upp det men som sagt en natt på mig att lugna ner mig.
Vi svenskar är så fruktansvärt flata och står aldrig upp och kämpar mot övermakten och dess förkastliga system. Sänk lönerna för regeringen vet ja med 75%! Sorry Off topic!
Jag sa att jag var principfast va…