Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1069 ggr
[T-Johan]
0

Den 22 jan -13 God dag!

Glad

Idag har det varit lugnt på skolan, på got och ont.

Får ägna mig åt lite 'egenstudier' i nya matteboken.

[vädur-52]
0

Hej! I dag har jag varit lite lagom nyttig tror jag dammsugit,handlat

och nu skall jag gå på hundpromenad.Kallt är det,nästan 5 minus

så det blir att klä sig väl om vi inte bara skall ut och vända.

Efter promenaden drar det ihop sig till att utfodra mina burdjur,d.v.s.

skära grönsaker och rent av äta något själv.Det är ett stilla flöde med

saker som skall göras.

Ha det bra alla i dag vad ni än gör.

[Betleguise]
0

Vaknade upp till ett lätt snöoväder i morse. Ut och skotta fram bilen och iväg till jobb där det var ännu mer snö. När ska det ta slut?

Annars har dagen varit lugn och ungarna har gjort lite av det de skulle. Ikväll blir det nån spännande röra och kanske en promenad.

Ha det gott,

B

LinaLj
1

Idag har jag träffat min halvsyster för första gången på över 18 år. Jag blev så positivt överraskad att jag känner mig väldigt lycklig just nu. Det känns som att jag har fått en syster.

Nu hade jag velat ha något att prata med om hur fantastiskt jag mår, men alla verkar vara upptagna så jag får prata med katten Flört. Någon annan dag ahde det förmodligen gjort mig lite deppig men idag bryr jag mig inte.

[T-Johan]
0

Snöööö! Jag läste någon stans att vi skulle få +grader till fredag. Eller var det så illa att det var fredag nästa vecka? Vädur, fuktigt blåsigt, då är det kallt 'kust-stads-väder'. Men Göteborgare är väl van att det blåser från Nordsjön?

[Zorita]
0

Idag regnar det i Spanien. Jag tycker det är jätteskönt, det hade inte regnat sen november innan i lördags då det också kom lite droppar. Andra här nere blir sura när det regnar men jag blir glad, jag tycker ombyte förnöjer.

Jobbet går segt idag, fick en tråkig artikel att skriva och nu ska jag göra ännu mera tråkigheter. Vissa dagar är bara såna. Ikväll blir det väl promenad i det sköna regnet, skrivning på min novell och kanske lite mer yoga.

För en gångs skull kom jag igång med yoga i morse, vad skönt det var! Dags att införa en ny rutin.

[T-Johan]
0

Lina Katter är klokare och mer empatiska än ett team med kuratorer, psykologer psykiatriker tillsammans. Men tyvärr är det inte alla som fatta det. Kul att det är "uppåt"!

[T-Johan]
0

Zorita. Du ska tänka såhär: OK, jag har fått ett 'skitjobb' som ingen annan vill göra. Och tråkigt är det att göra. Men jag ska göra det till något bra i mitt CV och min klient- referens lista. "I detta uppdraget fick jag använda min kreativa talang", som exempel. . . . . . Är du med på 'tänket'. Du jobbar med uppdrag som är en utmaning på alla tänkbara sätt. Inte sammtidigt, med utspridd på många, var ock en på sitt sätt. Se och redovisa varje uppdrag som en positiv erfarenhet som gör dig unik som korrespondent.

[Zorita]
0

#7 Ja jag är med, och nu ler jag lite så det är bra. Egentligen finns det många tråkigare jobb. Det tråkigaste frilansjobbet är det som tar lång tid för lite pengar, och just ett sånt satt jag med idag. Dessutom ville arbetsgivaren ha en hel del repetition i artikeln och förstås är det inte lika roligt att skriva då. Men jag ska jobba på tänket för det mår man bättre av!

[vädur-52]
0

Johan-så sant,så sant.Väder från Nordsjön är vi sannerligen vana

vid här i Göteborg.Det är fuktigt nästan jämt.Nu när vi har såpass

kallt så klarar mina luftrör detta dåligt,jag blir astmatisk också.

Jag försöker köra ner hakan i kragen för att slippa andas in den

råa luften så mycket som möjligt.

Jo men,jag läste också att vi skall hamna på plusgrader senare i

veckan.Vi blir väl varse om några dar.