Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1434 ggr
[Betleguise]
0

God Morgon 18/1-12

Har en himla nacksmärta. Hoppas det beror på kylan och inte på smällen jag fick i ryggen i förrgår av en dörr som en äldre man smällde upp.

Men, idag är det fredag och sista dagen innan helg. Skönt! Ska ha två intressanta lektioner idag och sen blir det lite finslipning inför nästa vecka innan det är dags att ta helg. Blir kassler ikväll och om det inte är för kallt en promenad. Lite sugen på att ta en simkväll och bastu med men det får mogna lite.

Vad händer hoss er idag?

Ha det gott idag,

B

Pelle Långlös
0

Godmorgon. Idag har jag tre saker inbokade på agendan. Ett läkarbesök (som nu är avklarat), ett tandläkarbesök och sist skall jag göra en tatuering. Ikväll måste jag ut på en timmes promenad för det står så på mitt träningsschema. :-P.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[eeklund]
0

Morgon :)! Första dagen som singel, fast jag har velat så mycket med det förhållande jag hade och det har verkligen varit ett på- och avförhållande men fick nog igår, och det känns otroligt bra faktiskt. Har målat lite på morgonen när jag åt frukost.. ska dricka te och se vad jag ska hitta på härnäst :). Kanske ha lite hjärngympa med min hund.. fördriva tiden lite.

[Zorita]
0

Gomorron.

Vaknade med en chock, att min ena hund skadat benet. Men det verkar bara som en sträckning tack och lov för jag kunde klämma på honom och nu tror jag inte han haltar längre.

Idag blir det att jobba hårt. Men jag har huvudvärk och undrar om jag har en förkylning på väg. Det vore jobbigt eftersom den senaste förkylningen gick över typ i förrgår. Vill ha helg NU!

[T-Johan]
0

Fredag!

Fredags rutinerna, handla, städa!

Högrev är billigt denna veckan, tre kg ska inköpas.

Kallops och andra "grytor" ska det bli. Grytor är bra

för det är bara att värma till potatis eller ris och inga

krussiduller.

Du får ta en bild din "skinntavla".

Hur går det med stickningen?

"B"

Kassler är kanon!

Den går att använda till mycket. Om jag har mycket rester

brukar jag ha lite "rökt kött" i pyttepannan.

Pyttipanna på bara lamstek smakar inget utan lite rökt kött.

Pelle Långlös
0

Japp en bild kommer senare. Äntligen har jag hittat rätt färg på garnet och kan fortsätta med stickningen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Mrjag
0

Sitta framför datorn, studera lite, glo på tv. Inte mer spännande än så :)

[Betleguise]
0

Hemma igen! Äntligen helg!

Om ni inte har något att göra alls ikväll… glöm inte femman klockan 22 och Rock Star. Mmmm

[T-Johan]
0

#7 Hur har det gått med nacken? Muskelsträckningar brukar gå över med vila. Men skelettet är det värre. Ja skönt att städning och inköp är avklarat. Nu börjar helgen! Ska öva lite till spelningen på söndag. Och jobba lite med elektroniken. Vila, promenad, läsa och laga kallopps. Har kollat lite på youtube; "Mr. Bean, Back to school." Den är helt vansinnigt rolig.

[madelaine]
0

God kväll!
Här har det varit en väldigt hektisk vecka med väldigt lite sömn, så jag ser väldigt mycket fram emot en sovmorgon i morgon. Har haft en bra dag idag, övertrött och mycket skratt med tokiga kollegor och halvligger nu på soffan och funderar på om jag ska ta med hundarna och möta husse vid tåget om ca en timme. Är dock lite nojig över att knalla omkring i Centrum helt själv med två små hundar, så vi får se om jag vågar. :)
Kram och gonatt!

[Betleguise]
0

T -Johan, smärtan i nacken är kvar. Har tagit Tparol för att se om det hjälper men verkar inte så. Normalt sett gillar jag inte medicin så försöker att avstå men ibland måste man. Jag hoppas att det går över nu när jag kan ta det lugnt i två dagar.

Vad är det du spelar?

[T-Johan]
0

'B' Går inte värken över ska du nog in till sjukhuset. Nackskador är inte att 'leka med'. En hel 'härva' av nerver går genom nacken. Jo jag spelar gitarr i en trio med fiol och piano. Musik handlar mycket om känslor, och det är skönt att få 'ladda ur' genom musiken. Spelar du själv något? Har kanske gått på Kulturskolan?

[Betleguise]
0

T -Johan - nie med gitarr. Spelar tyvärr inget. Jag har perfekt minne så jag kommer ihåg mer eller mindre all text till låtar jag hör men jag har uruselt musiköra och kan varken sjunga eller spela. Ok, jag sjunger till låtarna men du vet, låter värre än något katten dragit in.

Har blivit lite bättre i nacken så ska avvakta och se annars har du nog rätt i att det får bli en tur in. Har en kollega som fått whip lash och även om jag inte är där så är det bättre att kolla.