God Morgon 16/1-13
God morgon alla!
Inatt har jag sovit som en stock och känner mig nästan utvilad. Hade behövt nån timme till men det var ett bra tag sen jag kände mig så här pigg.
Ska strax köra och tanka innan jobb. Får bli bilen denna veckan med trots alla tragiska olyckor. Sen är det dags att ta kollektivtrafiken. Kan vara bra med en promenad på morgonen så man piggnar till.
Ha det gott idag, ta det lugnt, andas ut och må bra!
Kram,
B
God morgon på Er. Idag är det onsdag och sovmorgon. Har 8 km t.o.r till skolan. När det är halt brukar jag ta bilen. Annars promenerar jag. Ett uttryck som jag läste angående detta att gå/joggaet till jobbet var 'transportjoggning'. Många beskrev 'välsignelserna' med att tranportjogga, man tjäna tid, spara pengar och fick motion på köpet. För mig tar det 45 minuter och det bra att få tänka igenom olika saker, meditera/begrunda brukar man säga ibland. Jahapp då är det dax att ta itur med vekligheten.
Motion, ja det är därför jag är inne på att ta tåg och buss. Jag har då nästan 5 mil till jobb så det blir ingen promenad eller joggingtur på morgonen för att komma dit utan jag måste köra/kollektivtrafiken.
Ska jag åka kollektivt måste jag först ta tåg, sen buss och sen ändå gå ca 30minuter och sen tvärtom på hemresan. Nu så här när det är kallt är det drygt att behöva gå upp nästan en timme tidigare för att komma i tid om jag tar kollektivtrafiken. Kör jag kan jag sova längre och kan dessutom komma hem när dagen är slut. (Förbindelserna är inte de bästa) Men, som sagt, tänker att det är aldrig fel med motion och 30 min på morgon/eftermiddag är ju ändå rätt hyfsat samt att man blir piggare.
Hemifrån har jag bara typ 5 min till tåget så det räknar jag inte. Men, vi får väl se. Det kostar ju ändå ca 1000kr med att köra än att åka kollektivt och de kan man ju ha roligare för.
/B
Ja då förstår jag. Fem mil är är lite i häftigaste laget att transportjogga. Skulle du känna dig sugen så får du göra som man alltid har gjort, en runda i motionsslingan. Pendla fem mil med bil är en del de också. Tiden är en parameter och kostnaden, om man ska betala ur egen ficka med skattade medel, är en annan parameter. Men trivs man på jobbet så kanske man inte vänder på kronorna.