God Morgon 14/1-13
En månad till Alla Hjärtans dag. Jag gillade aldrig den dagen när jag gick i plugget. Elevrådet stod för försäljning av rosor men alla de som inte fick någon då? Alla de som alltid försökte gömma sig så fort elevrådet kom in och skulle dela ut rosor? Ett idiotiskt påfund att dela ut rosor i skolan (som eleverna själv köpt till andra elever) Elever kan vara grymma och motiveringen till rosen skulle alltid läsas upp. Att lärarna gick med på det??
Idag är det måndag, en hel veckas arbete ligger framför oss och kanske är det bra att stiga upp tidigt och komma igång så det skingrar tankarna lite.
Efter jobb blir det handling, har upptäckt att det är måndag/tisdag som jag ska handla för då är mitt schema inte så stressigt. Ikväll blir det en långpromenad i snön, om den är kvar, med rock i öronen så jag slipper tänka. Å så hoppas jag på en rätt tidig kväll.
Ta det lugnt i snön om ni har någon. Här har det snöat en 2 cm och verkar rätt halt.
Kram,
B
Gawd, jag hatar morgonar. Speciellt dom man inte sovit nog natten innan.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
"B" det du skriver rosorna kallas "millitär psykologi".
Hur får man grabbar i en pluton att "växa"?
Jo man "trycker ner" en av dom med all sköns tillmälen.
Slang på de kvinnliga genetalena är högfrekvent, tex. Alla
skrattar och känner sig "lyckade" i befälets ögon. Ofta är
dessa "utskällningar" föranlett av rena struntsakrer som en
oknäppt knapp m.m.
Beröm/uppmuntran ska man ge, alla gör bra saker även den
"sämnsta läraren", så den läraren goda sida ska lyftas fram.
Det är faktiskt viktigare att berömma "den sämsta läraren",
än att berömma den bästa.
#2 Håller med till fullo att det är viktigt att berömma. Det kan ge den människa med dåligt självförtroende en kick att bli bättre eller att bara må bättre.
Det är dock tragiskt att man ska behöva trycka ner en annan människa för att själv må bra men visst, det är så samhället ser ut, tyvärr.