Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 724 ggr
[T-Johan]
0

Den 12 jan -13 God morgon.

God morgon på Er! Här har det snöat hela fredagen och natten till lördag. Så nu är det vitt och ljust igen. Idag ska jag 'tat' lite 'vackert' för jag har en förkylning på G. Inge feber bara trött och matt. Men spela i morgon det ska jag, i värsta fall får jag ta 'blåljus' till och ifrån spelningen. Lamstek blir helgens meny. Det tar ett par timmar att göra, men å andra sidan har jag mat i tre, fyra dagar. Nä, nä, glöm de! Jag äter inte 'lamstek' tre dagar utan bara en dag. Sen använder man köttet till andra rätter. Kebab kryddat och ugns- stekt potatis, sallad med oliver, fetaost och lök (finskuren rå), lite rött, = invadrarmat. Sista biten tar jag till en hederlig svensk pytt i panna egg och öl. Nu ska jag läsa vidare, försöker lära mig lite mer om 'profeten Muhammed'. Vem var han? Vad hade han för religion innan han fick sin uppenbarelse? Hur ha hans bakgrund påverkat islam? Jo det är lite och gräva i. Ha det bra!

[Betleguise]
0

Morning, eller jag snart kvällning!

Det var så himla skönt att snarka ut i morse. Steg inte upp förrän 10:30 och hade det inte varit för travet så hade jag nog kunnat ta en timme till. Otroligt trött efter första veckan tillbaks.

Men, nu är tipset inlämnat, hästarna har snart sprungit klart och inte mer har jag fått gjort för det.

JAG SKA städa idag, eller rymma upp så det bara är tvätten och dammsugning imorrn. Jag måste också handla lite men har ingen större lust att ta mig utanför husets dörrar.

Ikväll blir det köttfärs, kanske tacos och så får vi se om det finns nåt på burken, annars blir det väl som vanligt lite dator.

Hoppas du blir friskt eller kryar på dig. Ta lite D-vitamin. Sen jag började med det har jag inte varit dålig en enda gång. Peppar, peppar…

Kram,

B

PiganX
0

Tommy, jobbigt med förkylning.. Jag var förkyld alldeles nyligen, och kan inte påstå att det är särskilt kul. Men men, krya på dig!

Och B, hoppas att allt är bra med dig. Du gör ett fantastiskt jobb som medis här! Kram på er båda.

Jag kände mig lite piggare idag, äntligen! Och har fått lite motivation till att ta upp skolarbetet igen, så jag har suttit och pluggat teknik hela eftermiddan. Orkade inte äta nån rejäl middag, har mest blivit lite småätande idag, men men. Får ta igen det imorgon! Har nyss tagit en dusch, nu tänkte jag lägga mig i sängen och ringa ett samtal i väntan på att filmen jag laddar ner ska bli klar. Trevlig kväll (eller natt)! Glad

[T-Johan]
0

Tack för era uppmuntrande ord och omtanke. Jag brukar inte angripas av virus och bakterier. Min storasyster säger att det beror på att jag är så le och vrång att virus inte trivs med mig. Nåja nu är det kväll igen och jag har ätit vilat efter spelningen som gick bra. Ska sätta på lite kaffe och smaska på en macka med pressylta. Hopas det går bra med dina studier Felicia. Du har ju två lärare här på Ensamhet, vi vill nog gärna 'peppa' dig om vi kan.