God Morgon 8/1-13
Lite piggare idag! Skönt att det går på rätt håll så man faktiskt känner sig mer vaken än trött på morgonen. Vaknade faktiskt innan klockan ringde men det beror nog mest på att det var otroligt varmt och inte att jag sovit färdigt egentligen.
Idag är det dags för lektioner. Ska bli skoj att träffa eleverna igen även om det kanske blir en mjukstart denna vecka med diskussioner och lite småövningar. Både personal och elever behöver en vecka på sig att komma in i rutinerna igen.
Ikväll ska jag försöka komma ut och gå en runda, har inte blivit så mycket av den varan under helgerna och igår var jag alldeles för trött. Längtar verkligen till ljusa morgnar och sena ljusa kvällar.
Vad händer annars idag?
Kram,
B
Som igår "B", "samma här".
Idag kommer dom nya eleverna, men det tar en stund innan
dom bokar tid med mig. Om en månad drukar det synas vilka
som vill ha "extra lektioner".
Men jag har bokat ett par nya reda i går. Presonligen tycker jag att
det är bättre att få en bra start och sedan om det bär på egenhand
minska "matte-stödet". Man mår bäst som människa då.
Det planeras att flytta mig för att ge hela "vuxen utbildningen
matte stöd". det är lite oroligt för jag trivs här på vuxengymnasiet.
Gomförmiddag.
Här är också jobbet igång. Men om en stund så kommer sotaren som kör kontrollerna ( alltså inte vanliga), så jag har åkt hem för det, sen blir det jobbet igen.
Ute är det dimmigt , men det kan ju också vara lite mysigt.
Önskar er en fin dag alla som tittar in
Var rädda om varandra
Godeftermiddag. Har varit på jobb i morse. For för att äta lunch och vila lite på avdelningen innan jag åkte vidare till tandläkaren. Ajaj. Köpte mig en ny bok. Mina böcker som jag beställt hade inte kommit såmdet fick bli en annan. Ikväll blir det träning igen. Har kommit upp i 30 kilo i bänkpress(?) .
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Här har varit lugnt. Regn och mörkt ute. Har sovit länge och sen tog jag ett varmt bad, under tiden passade jag på att läsa lite i en tarotbok. Alltid hittar jag något nytt som jag missat innan när jag läst.
Dessa tre dagar som gått har jag varken fått eller ringt ett enda telefonsamtal, det kan ju ses som både bra och dåligt. Tyvärr måste jag ringa "myndighetssamtal" i morgon, gillar inte det! Fast det är inga dåliga samtal, bara fråga samtal, så det bör gå fort.
Ha det bra alla!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ylva, hur mycket ska man lyfta i bänkpress? Vad säger personalen på avdelningen att du sliter i gymmet? Det måste väl vara bra?
Ingen aning hur mycket man skall lyft i bänkpress. Det är väl olika. Personalen tycker att jag tränar för mycket och är destruktiv.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
"Personalen tycker att jag tränar för mycket och är destruktiv."
Ja Du får väl hitta en "lagom" nivå på tränandet. För fysisk
aktivitet måste väl vara bra.
Svårt ;-) Allt eller inget. Haha
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jo det är väl så Ylva, "allt eller inget".
Det är väl det som kallas "idrotens anda", "tävlings anda",
"vinnar skalle" mm.
Men som amatör och "hobby idrottare" bör väl "lagom" vara
tillräckligt bra, inte sant.