Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 941 ggr
[Betleguise]
0

God Morgon 7/1-13

Så var det vardag! Tog en kort semestertripp den sista veckan i frihet innan nu allt är tillbaka till vardagens lunk. Visst är det skönt med jul och lite ledighet men det är inte förrän det blir vardag igen förrän man återgår till sitt normalläge.

Idag är första riktiga dagen på mitt nya jobb. Ser med spänning framemot det. Visserligen är det bara lite komma igång idag, eleverna börjar ju inte förrän imorgon, men det kan vara bra. Det blir till att hinna gå igenom kursplaner, lite brandövning och komma i ordning.

I eftermiddag får det nog bli en tur och handla då det var tomt hemma. Jag menar verkligen helt tomt då! Och så får det blir att packa upp allt från minisemestern. Förhoppningsvis kan man hinna med en tvättid med snart.

Glädjande dock är att jag inte gått upp under julen alls. Ok, har käkat LCHF men man är ju ändå lite orolig. Så, skönt!!

Ikväll blir annars en lugn historia och tidig sänggång så kroppen ställer in sig på att sova på natten och gå upp tidigt, tidigt.

Nu väntar dock en kopp stärkande kaffe innan det är dags att bege sig.

Vad händer hos er? Åter dags till vardagen?

Ha det gott idag,

B

Pelle Långlös
0

Godmorgon. Jag blev väckt en timme förtidigt. Blä för det men jag sitter här på mitt rum med surfplattan och kollar igenom iFokus innan det blir frukost. Direkt efter frukosten skall jag med stadsbussen till jobbet. Vardagen har börjat.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Jag det är samma här, vardaden har börjat med inskrivnuing

av nya gymnasie elever.

Nu ska ja iväg och "kasta" i mig en fika.

Skönt för oss ensamma att komma in i vardagsrutiner,

det är tryggt.  Skrattande

PiganX
0

Godmorgon på er! Jag är ganska trött, ännu. Vet inte varför, har legat i sängen i 4 dagar nu och bara funderat, men det behöver man ibland. Ta hand om er!

signemo
0

Gokväll på Er.

Likadant här, har  jobbat idag.  Och jobbigt var det att gå upp imorse.

Men det har varit en fin dag .

Mysigt att kika in se vad NI hittat på eller inte hittat på Skrattande.

Ha en skön o avkopplande kväll. Antingen du ligger o vilar, tar en promenad eller bara sitter o kopplar av framför i fokus. Kram

Var rädda om varandra

[Betleguise]
0

Gokväll!

Hemma igen och undrar "var är min säng"? Jag är ingen morgonmänniska och just nu, så här efter första dagen tillbaka till jobb går ögonen nästan i kors och det är knappt jag orkar fixa mat och lunch till imorgon.

Ikväll blir det tidig sänggång så jag inte är fullt lika trött imorrn. Det tar nästan en hel vecka innan man vant sig vid att gå upp igen vid halvsexsnåret.

Har i alla fall precis slängt ihop en köttfärsgratäng som ska få stå en stund i ugnen innan jag äter till ett avsnitt av SG 1 eller möjligen Rizzoles & Isles. Decisions, decisions…

Verkar som många är tillbaka till vardagens fantastiska lugn och skönt är väl det! Nu är det bara en sex veckor till sportlovet och då, ja då ska jag njuta av en solresa med massor med D-vitaminer, långa vita sandstränder, en kall och god drink, lite lätt mat och bara existera.

Live Long and Prosper,

B

[T-Johan]
0

Ungefär samma här, helslut! Det blir bara så mycket med ny inskrivna. De roliga är att andra elever också kommer och vill snacka lite. Maten blev råstekt potatis och kött- bullar. Det blir sängen tidigt i kväll, känns skönt.