Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettot-off-topic
Läst 801 ggr
[Qimsid]
3

6 Januari 2013

Nu ska T-Johan få sitt jäkla go'morron!!!

Näemen… försöker vända tillbaka dygnet, låg i sängen från 22 och virvla runt i täcket fram till 04:00 (05:00 er tid) sen steg jag upp och nu ska jag hålla mig vaken till nästa natt och lägga mig runt 22 istället för 4 som det brukat bli.

Vill se morgonljuset en längre stund. Funderar på o bära den nyputsade sadeln 2 km över fälten och rida ponnyn lite. Kanske överraska surtutan i sängen med en häst som kikar genom fönstret? Det om hon tycker det är ok att rida bredvid bilar… får se, är söndag så lär inte ens va mycket bilar ute. Jo det är väl söndag? Jo, jo.. det är det.

[T-Johan]
0

Härligt Qimsid! Visste väl att det finns morgonpigga här på Ensanmhet. Men att gå med en tung sadel 2 km är väl lite väl häftigt. Kan du inte den över en cykel och leda den till stallet? Överaska honom bara, det är både nyttigt och piggar upp. Ja då är det den sista dagen i på denna helgernas helg. Och jag tycker det är skönt att den är över. Och vi får återgå till vanliga veckorutiner igen. Ska iväg och spela. Det är alltid ett lyft. Duscha, kostym på, knyta flugan, gitarr och noter i handen. Och så iväg.

[Qimsid]
0

#1 Hehe, cykla över geggan, kullarna och murarna, njaaa går inte här i Skottland =) Ingen ser mig iallafall! Blir lite träning! Sadeln väger visserligen 7 kg och är jävligt otymplig, men, jag har gjort det förut!

Jag är dock inte så pigg, väldigt trött nu känner jag… men ska stå ut o va vaken hela tiden. Första verkliga tröttheten jag känt på ett tag.

Lycka till med spelandet!

Monsva
0

God morgon!

Är ledig idag efter att ha jobbat 6 dagar i sträck. Ska strax ut med mina kära hundar, sen tänkte jag börja städa bort julen.

Qimsid, kan du inte sätta på sadeln hemma? Om du går till hästen, tränsar och går eller rider barbacka hem och sätter på sadeln? Att bära 7 kg 2 km låter väldigt, väldigt besvärligt!

[Qimsid]
0

#4 Är en idé! Men jag har aldrig gått med henne på vägar, så jag hade i mitt huvud tänkt att rida av henne ordentligt först (needs saddleeeeee) och sen testa o ha henne på vägen och sedan hoppa upp och rida om första bilmötet går bra! Men det va smart, så kan jag göra övriga gånger! Då kan vi mata henne också undertiden eftersom vi ändå förvarar fodret i huset! Och ja, lite besvärligt, men som sagt, *positive* bra träning Skrattande

Är lite speciellt här för har bara i princip en hage, inget stall, ingen förvaring och om vi ställer saker i ladugården som bonden har så har det blivit stulet så vill inte riskera det!

Pelle Långlös
0

Godmorgon alles. Fick lite stretchövningar av en så nu känns kroppen lite bättre. Har varit nere i gymmet igen men det blev inte så mycket. Går väl dit ner senare ikväll. Känns inte som om jag tränat. Inget svett eller förhöjd puls.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Det var väldigt vad denna dagen gått fort. Dax att göra sig i ordning för skolan imorgon. Upprop för nya elever och rivstart för andra. Annars var jag inte nöjd med spelningen. Det tog en halvtimma innan vi "hitta varandra". Det bor så ibland. Qimsid, Robin Hoods tjej rider utan sadel då kan väl du också göra de? Ylva, du får börja med "dragkamp"! Finns det inga sådana lag på Åland? Det är ju en "kraftsport" som är rätt lugn av sig. Då gör det inget att du väger lite extra, det är bara ett +.

Pelle Långlös
0

Hmm jag vet faktiskt inte. Men jag skulle inte våga för jag är rädda att stuka fötterna. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Qimsid]
0

#6 Jag brukar faktiskt rida utan sadel på henne eftersom det är så jobbigt o bära den Glad

Det blev ingen sadel idag, men jag gick dit och tog ut henne och promenerade och stod bredvid vägen för o vänja henne vid bilarna. Men hon var lite för alert idag, för mycket stim i omgivningen som hon inte sett förut eftersom hon bara ruttnar bort i samma gamla ruta, så hon tyckte det va kul och fick lite stimulans, nästa gång ska jag hoppa upp på ryggen och gå runt! Ett steg i taget! Var rätt länge sedan jag jobbade med henne. På slutet när jag öppna den j*vla grinden som är trasig och seg så drog jag av henne grimman och hon gick iväg och tyckte hon kunde äta lite utanför hagen istället, vände rumpan åt mig. De andra försökte smita ut men näh, snabb är jag med o stänga igen!

Tar det som att hon inte längtade hem…

Wide Awake Dreamer
0

Har haft en riktig skithelg när jag tappat bort all lust att göra något och bara suttit framför datorn och ältat en massa skit och deppat. Av någon anledning fick jag världens utseendenoja efter att ha sett några mindre bra mobilbilder på mig själv, sedan började jag jämföra med kändisar… jaja, har man inte problem så är det jättenkelt att skapa dem. Måste sluta med såna saker. Jag tror tyvärr att jag har lite drag åt BDD-hållet  Rynkar på näsan

Nåja, idag har jag iaf diskat och städat undan en hel del. Måste hitta en väg ur den här dimman jag lever i just nu. 2013 skall ju bli ett bättre år än 2012 så jag måste hitta på något.

Det där med att börja vända tillbaka dygnet var ju en bra idé, det behöver jag verkligen göra! Har inte kommit i säng förrän framåt 4-5 på morgonen de senaste veckorna. Det är INTE bra! Man hinner knappt se solen och får inte rumpan utanför dörren förrän det är mörkt ute. Skall försöka komma upp lite tidigare imorgon.

[Qimsid]
0

#9 Kan säga att det var GRYMT SKÖNT att gå och lägga sig igår! Höll på o somna på soffan med min partner massor av gånger, missade halva Prince of Persia filmen hehe, sen när jag kom i säng ba Zzzzzzzz… annars brukar det ta timtal för mig o somna även om jag går till sängs sent. Nu kom jag upp ganska tidigt också så jag hoppas vanan fortsätter, det här va riktigt skönt, nu är jag på bättre humör!

Har också mått skit i helgen, det här med att man känner sig smutsig i håret och hela kroppen och äcklig och kladdig verkligen förstärks när man mår dåligt… sen ser man bara massa fel med sig själv sen har jag börjat få en massa utslag av stressen också, speciellt på ryggen, små "bölder" som är jätte ömma och klias som satan. Vet inte vad det är Rynkar på näsan

Men nå, slår man sig själv och verkligen tar sig igenom något jobbigt som att va vaken i två dygn på raken för o ändra sig själv, då mår man faktiskt bättre, när man känner att man lyckas!

Har heller inte bitit mycket på naglarna, bara någon nagel som råkade bli lite kortare, men annars så börjar dom växa ut igen. Jag mår så dåligt när jag biter ner så det gör ont, never agaaaain… har jag sagt i år, men verkligen, måste sluta för jag mår inte bra av det. Såna där småsaker som man känner sig meningslös om man misslyckas med men riktigt på topp när man lyckats!!

En ovana blir oftast till ännu en ovana och sen är cirkeln igång med dåliga vanor .. bryt cirkeln! Så sjukt svårt, men ibland, IBLAND! lyckas man!