Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 998 ggr
[T-Johan]
0

1 jan -13 Godmorgon

Hoppas ni sovit lika gott som jag. Vaknade av smällandet men somna om. Det är skönt att årets "stök helg" närmar sig sitt slut. Nu är det bara 13-dagen kvar. Ledighet är uppskattat, men alla röda dagar gör livet lite mer "svår- planerat". Om man gör en middag av varje rätt på julbordet han man "helg meny" som räcker 14 dagar. Och för mig återstår lutfisk och skinkan. Lutfisken är en riktig delikatess. Den brukar reas ut efter 13 dagen för 25-30 kr/kg. Då är det läge att äta sig riktigt mätt på fisken. Vad har vi på gång i dag då? Promenad, motion? Ylva ska säkert ner till gymmet och det är nyttigt för "kropp o själ". Mat, blir det rester? Kylskåpet måste tömmas någon gång.

Pelle Långlös
0

Godmorgon i det nya året. Får se om det blir något gymmande. Skall iaf få byta avdelning till den öppna sidan igen. Det skall bli skönt. :-) Men fortsättningsvis kommer jag att ha surfplattan under vissa tider på dagen och lvällen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

signemo
0

Önskar er båda ett riktigt fint 2013.  Gymmande, jag det borde jag göra också.

Låter skönt för Dig att du får flytta till den öppna sidan. Och kul att du har surfplattan lite då o då så vi alla på iFokus kan höras av.

Här blir det Ris ala malta. Kokade gröt igår för jag blev så sugen på det.

Kram på Er

Var rädda om varandra

VilmaKristina
0

Det känns inte som att det är nytt år, kommer sakna 2012. Men är glad att jag fyller 13 i år.

Jag ska mot stallet vid tre och rida dressyr med min kompis, sen kommer jag nog bara vila och försöka få tillbaka energin eftersom jag somnade imorse..

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[T-Johan]
0

Ja maten ja! Motionen,…suck! Det är konstigt att det sak vara så svårt att få en "naturlig balans". Jag menar en livs-stil som på ett naturligt sätt inkludera lagom av både mat och motion. Att gå till jobbet är för mig 8 km t.o.r. Sen tycker man att man är "värd" ett mega-lass med fläsklägg och rotmos. Men äta rester är inte dumt de heller. Till råstekt potatis är det rena delikatessen. Jag brukar rådteka potatis tärnad i varmluftsugnen. Det går inte åt så mycket fett då. #1 Kul att du Ylva får flytta till en öppen avdelning. Då litar personalen på dig. Men surfplattan får man var lite försiktig med. Men det gäller ju alla. Man måste tillföra "knoppen" något annat än webb information. Nu måste jag vidare i livet.

Pelle Långlös
0

#2 och #4 Tack, jo det är skönt att vara här ingen men det är mera slappt här och har inte alls samma rutiner här som den slutna. De lägger tex min mobil och surfplatta i medicinrummer. Dit har bara sköterskorna och det är bara en per avdelning så det blir en massa springa för att leta rätt på dessa personer för att jag skall få mina grejer vilket tar tid från min timme. Kan svära på att dom inte kommer och hämtar den sen när det gått en timme. Men det skiter jag i för jag tänker inte lämna ifrån mig dessa frivilligt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Ylva, man får vara lite slug. Kanske sätta sig där dom inte letar dig i första taget. Sen får du säga; "hoppsan, vad tiden går fort på webben. Men de är ju så med just den analoga tiden, den går ju lite extra fort……..säger dom som förstår sånt. Det är väl därför människor har så bråttom. Tror inte doktor de?"