Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 523 ggr
[T-Johan]
0

Ny dag 31 dec 2012

Som sagt; ny dag, nya satsningar! Vad har ni för Er en sådan knepig dag. Sitter ni upp och lyssnar på smällandet? Eller går ni brand/incident vakt? Kanske ni hör som jag, går och lägger er och lossas att det är vanlig lördag? Går ni ut på någon högt ställe och tittar på fyrverkeriet? Jag tror motion och fysisk aktivitet är bra en sådan här dag. Har fått lära mig att det är bra för hela människan. Både fysiskt och psykiskt. En rejäl hundpromenad tex. Eller ett besök vid något "nybygge" och kola vad som är på gång i stan.

[T-Johan]
0

Jag gjorde en lite notering. Bara 6 minuter efter jag startat tråden var det inte mindre än 9 st som läst tråden. Och då undrar man vilka människor är det som läst? Är de också av dom ensammas skara? Eller är dom "super-sociala" och tillhör en "mega-grupp"? Är "flockisar" ett gångbart slang?

Pelle Långlös
0

Tja ikväll vet jag inte men om vi skall se något så får vi titta ut genom fönstrena. Haha. Nä allvarligt så vet jag inte vad som händer här på sjukan. Alla jag frågat har inte jobbat på nyår i dessa nya lokaler så ingen vet vad som händer. Vet inte om jag orkar vara vaken så länge. Kanske sova en stund på kvällen för att orka med det nya året. Idag skall jag få fotvård. Mysigt! Ja det är jag själv som får fixa det men ändå. Skulle sitta skönt med någon som kunde massera fötterna en stund efter fotbadet. Jag skulle vilja komma till en fotvårdare, en profionell. Jag kommer att träna armarna idag på "gymmet". Och jag skall få komma ut och köpa en ny bok och lite godis också. Har fullt upp, hehe.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Jo man behöver känna sig "omhuldad" mellan varven. Att någon "bryrsig" är positivt. Ylva du får väl "läsa in dig på ämnet" fotvård och ta hand om andras fötter. Då behöver du inte vara särskiljt ensam. Tänk vad glada dom skulle bli på sjukan om du gick runt och pyssla om deras fötter. Då ska jag fixa en remiss dit och lägga in mig jag också.

signemo
1

Go Nyårsafton på Er.. Det låter underbart med fotvård.  Har varit på Taktil massage också och healingmassage. Är så himla avslappanande o avkopplande.

Nyårsafton är en vanligt dag. Kanske en dag man unnar sig lite extra god mat. Men det kan också vara att koppla av vid ett tänt värmeljus.

Där man sitter och drömmer om  det nya året

Det är lite konstigt. Varför  är det så att man tror att alla andra samlas i stora sällskap o firar ett nytt år.

Varför skulle det vara finare,

än att i ett vackert ljus sken  kanske äta nått gott, lyssna på lite musik eller en gammal film och bara vara.

Jag vet att många känner sig extra ensamma vid helger såsom nyårsafton. Det är synd. Jag tycker att alla helger möjligen kan vara lite av . Nu skall jag unna mig lite extra helg alldeles för min egen skull.

Jag har ju familj så jag skall kanske inte uttrycka mig.

Men  jag önskar att Ni som jag, tar ett varmbad, eller fotbad. Äter nått gott, tänder lite ljus och , kanske tar en titt mott stjärnorna.

Det skall jag förresten göra, sänder en hälsning till Er via dem.

Så tittar Ni ut så ta emot min hälsning

Kram och önskar er ett riktigt fint nytt 2013

Var rädda om varandra

[T-Johan]
0

Innan jag lägger mig ska jag kolla på "I hetaste laget" som går på TV:n kl 19.00 Det blir lite nostalgi, men vist är rullen bra för de. Man kan ska ha något att se fram emot. De piggar upp lite. Lite popcorn, frukt och läsk och en go nostalgi-rulle.

[Qimsid]
0

Vi går in i det nya året med ett renare hus. Vi städar!

Pelle Långlös
0

Aldrig i livet att jag skulle röra någon annans fötter. Har fobi för såntoch känner mig äcklad. Det blevingen träning idag. Jag har bara läst i min bok. Så spännande. :-) Var och köpte en till bok idag.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wide Awake Dreamer
0

Gott Nytt År till alla ensamma och andra som tittar in på detta forum! Hoppas att 2013 blir ett fint år!

Tarotstollan
0

Detta nyår tillbringar jag "ensam" med mina djur. Det var så länge sedan jag var "ensam" på nyår att jag inte ens kommer ihåg när det var.
För min del spelar det ingen roll!   
 Potatisgratängen puttrar i ugnen, köttbullarna och prinskorven just uppstekta och rödkålen värmnd.
Skall bara ta in en kyld ciderflaska från balkongen, sen kan jag fira Nyår!
Jag tror, eller vet att vi måste skämma bort oss själva!
För om vi själva inte gör det, vem skall då göra det?!

GOTT NYTT 2013!  Kyss till er alla!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!