Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 582 ggr
[T-Johan]
0

Godmorgon 29 dec -12

Lördag morgon, en hel dag framför oss. Vad ha ni på "agendan" idag? Motionera? Slappa? Laga extra god mat? Läsa? TV? Städa? Boota om datorn? Bjuda grannen på kaffe? Hälsa på släkt o vänner? Ligga kvar i sängen lite extra länge? Tvätta bilen? Skotta snö? Eller har ni något annat på "G"? Själv ska jag laga mat och hobby- jobba. Och ta det lugnt i största allmänhet. Jo det får jag inte glömma ska öva lite på gitarren till i morgon så mina medmusiker inte blir ledsna. Läsa lite på eftermiddagen och en två-timmars "lur" blir det nog också när jag tänker efter.

Mrs Me
0

God morgon.

Lustigt hur lätt man känner sig "avungsjuk". Jag har det bra men kan ändå inte känna annat än en stunds längtan efter ditt lugn och ro och din möjlighet att "äga din tid". Det är nog viktigt att man är medveten om att allas liv har sina för och nackdelar.

Funderar på, vad är "Boota" om datorn"? Blir nyfiken, alltid bra att lära sig något nytt. Här blir det - förhoppningsvis - lite vila i em. men det råder inte vi över, får bara hålla tummarna. Åter nu till det livliga livet som pockar på min uppmärksamhet.

God fortsättning och ha så gott.

Pelle Långlös
0

Jag har varit ute på en promenad, en kort visserligen men längre hinner vi inte för det är ju inte så många på jobb. :-P Jag skall ner till motionsrummet idag igen. Hoppas bara det finns någon som kan följa med. :-) Sen vet jag inte riktigt vad jag skall hitta på. Jag får bara ha surfplattan och mobilen två timmar per dag. En timme före lunch och en timme kl 21. Skall väl läsa lite mer i min nyinköpta bok, Hobbiten. Sen när jag läst klart den så skall jag se den på bio med min stödperson.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

VilmaKristina
0

Jag ska kanske gå till en person som ska hjälpa mig med matten, jag vill verkligen inte. Jag vill bara få hjälp av mamma.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.