Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: dagens-hälsningstråd
Läst 690 ggr
[T-Johan]
0

God morning 27/12-12

Pigga, glada, förväntar affärsmännen att vi ska köpa upp våra sista pengar för denna månaden. Det kallas REA! Nääää…..jag stannar hemma. Det är jobbigt med mycket folk på stan. Ska ni vara hemma eller handla idag? Någon klok skribent på Ensamhet nämnde "januari-rean". Alltså, man går inte miste om något om man hoppar över "Mellandags-rean".

Pelle Långlös
0

Blir tokig på alla billiga saker ni har i Sverige. Varför kan det inte vara lika billigt här på holmen? Fick ställa mig på vågen i morse och ser att jag gått ner 2 kilo. Wiho. Min lågkalorikost är bäst. Nu skall jag försöka hålla kalorierna nere så jag går ner mer. Ingen på avdelningen kollar min mat så jag kan äta precis hur lite som helst. Och räkna kalorier. Idag blir det inte så mycket gjort. Kanske en promenad. Vi får se hur det blir med det. En personal måste ju följa med mig om jag skall ut så då blir de en man kort på avdelningen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Billigt och billigt, Ylva. Det är inga "märkesvaror" som säljs på rean. Ofta är det speciellt utvalda varor som läggs fram just till rean. Mycket är lågpris varor som ges ett högre "normalpris". I slutändan förlorar du nog inte så mycket som man kan tro. Januari rean tror jag mer på, för då har folk inga pengar att handla för. Och då måste köpmännen anstränga sig lite mer. Men det måste dom nog göra på Åland också, tror jag. Tänk om man kunde skriva att man gått upp 2 kg. Men du har kanske mediciner som ger ökad vikt och då är 2 kg ner en bra insats. Hoppas det håller i sig och du mår bra av de. Vänd lite på promenaden. Se det som en bra grej att få lite sällskap när du väl kommer ut. Det är inte helt fel.

signemo
0

Hej på Er och God fortsättning.

Här tas det lugnt. Skall snart skjutsa min son till tåget, han skall besöka en vän över dagen.

Annars skall jag mest bara vara hade jag  tänkt.

Ha en fin dag

Var rädda om varandra

Pelle Långlös
0

Jo, nog finns det mellandagsrea men inte samma utbud som i Sverige. Inga stora elgiganter eller onoff eller vad dom nu heter. Allt är smått och dyrt. Sen lägger ju handlarna på "ålandsskatt" på sina varor så det blir svindyrt. :-( Så när det blir rea så blir det inte så mycket billigare ändå. Skulle vilja ha en ny kamera eller en mobil med bra kamera.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

#1 Istället för att sluta äta så är det ju bättre om du börjar träna, och äter ordentlig men nyttig kost. Vet ju att du har en ätstörning, och är kanske inte så lätt att tänka i andra banor då.. Men jag hoppas för din skull att det ordnar sig.

Jag hade tänkt äta lite mat nu, sen hoppa i duschen och senare ta en fika med en kompis. Får hoppas att det inte blir kallare ute bara, är nog kallt som det är!

Pelle Långlös
0

Nä det är inte lätt men jag hoppas på hjälp snart så jag får bena ut detta.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *