Ensam trots folk omkring mig
Jag är som sagt inlagd och trots att det finns personal och andra patienter så känner jag mig så ensam. Grejen är den att jag inte vågar ta kontakt med andra människor så jag sitter i mitt rum helt ensam. På andra avdelningen visste dom om att jag inte frågar om hjälp och att jag har svårt att våga säga till om något men ingen här på den slutna känner till mig. Har bara sagt till en person att jag är inne och det är minabarns pappa. Har inte vågat berätta till min mamma om detta för hon tror säkert att det är något löjligt och att jag skall rycka upp mig. Jag vågar inte erkänna att jag är i sånt dåligt skick.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Men goa vännen. Skickar en riktigt varm kram till Dig och puffar Dig lite, lite så Du tittar ut till personalen o de andra.
Var rädda om varandra
Tack signemo.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Sjukdomar har alltid enförmåga att strula till de, Ylva. Det är inget man planerar in typ; "nästa vecka ska jag må dåligt och ligga i sängen". Sjukdommar bara "slårtill" utan att be om lov. Jag vet inte hur det kan ordnas för dina flickor. Men jag tror du skulle piggna till om du fick träffa dom, om så bara en liten stund. Du får hänga på lite här på Ensahet så får du lite kontakt i alla fall. Själv kommer jag att kolla lite då och då.
Ja jag hoppas såklart att jag skall få träffa dom.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Nu ska du bara fokusera på din hälsa så du får komma hem igen. Sjukhus brukar inte vara så "aktiva" under storhelgerna. Personal är lediga och kan inte jobba för att få dig frisk förns efter alla röda dagar. Du får väl "slänga upp en blänkare" här på Ensamhet när du fått träffat flickorna. Vi håller tummarna.
Mm det har jag märkt. Avdelningarna slås ihop och det är färre personal som kommer denna jul.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Man får "ligga lite lågt" tills alla är "på sina platser". Kanske lite långtråkigt bara för du vill säkert bli frisk och få komma hem. Tiden går lite fortare om man har lite att syssla med. Teckna, läsa, lyssna på radio TV, kanske komma ut i friska luften på promenad även om det bara är runt kvarteret.