Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 797 ggr
[T-Johan]
0

God morgon 23/12-12

god morgon Solen har inte tagit sig över horisonten än. Dessutom har det börjat töa. I köket luktar det kaffe som väntar på att få bli uppdrucket. Förbereder mig för att träffa "spelemännen". Hur ser dagen ut hos Er?

Pelle Långlös
0

Min dag ser väl ut som alla andra. Ligger på mitt rum och gör inte så mycket.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

signemo
0

Gomiddag på er båda.

Sitter just nu o kopplar av i soffan. Det blåser lite ute. Men då känns det lite mysigare inne om man tänder lite värmeljus.

Har fixat maten inför jul. Så nu kopplar jag av.

I bakgrunden står tv på.

Önskar er en fin dag  och skickar en julkram till Er

Var rädda om varandra

[T-Johan]
0

#1 Ja det är bra att "ligga på rummet". Ta det lite "vackert" med livet, Ylva. Var glad att Du slipper allt "julhysteri". För den är jobbig. Plocka ut "godbitarna", läs, teckna eller titta på TV:n, kanske en promenad före middagen. Serveras det god mat, ät och njut.

Pelle Långlös
0

Ut kommer jag tyvärr inte men jag kan alltid gå på avdelningen. :-P Jag vet faktiskt inte hur maten blir i jul här på sjukhuset. Har inte varit inne förut vid denna högtid. Jag skulle så gärna vilja ge mina flickor sina julklappar imorgon men det verkar som om jag inte kommer någon vart.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Jul på sjukhus kanske är som jul i lumpen. Man var tvungen att stanna ombord utan "pigpermision". De enda roliga vi hade var maten. Så vi kockar gjorde allt för att få lite "guldkant" på vistelsen ombord. Me du har säkert begränsningar av krafter. Så det verkar som om du måste tänka att disponera dom så dom räcker hela dan. Kanske flickorna kan komma och hälsa på en stund i någon av jul- dagarna.