Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 420 ggr
[T-Johan]
0

God morgon 21/12-12

Är det bara jag som går upp mellan 7 och 8 på ledig dag? Har fikat och grovplanerat dagen. Inköpslistan är klar och väntar på att affärerna ska öppna. Fördelen med att handla på morgonen är att det är lite folk. Men kommer man för tidigt har personalen inte hunnit fylla på med dagsfärska varor. Kl 10, 11 har visat sig vara en bra tid. Hur ser Eran dag ut? Stor städning?

[madelaine]
0

God morgon!
Jag brukar också kravla mig upp där vid 7-8 även lediga dagar, blev ofrivilligt morgonpigg när jag skaffade hund ;)

Tycker att det är skönt att vara vaken tidigt när sambon fortfarande sover, är så tyst och lugnt då. Äta frukost i lugn och ro, ta en promenad, lägga mig på soffan och titta på serier… :)

Idag jobbar jag bara fram till lunch, därefter blir det en snabb sväng på stan för att hitta lite sista minuten-julklappar. Sen ska jag hämta hundarna på dagis och vid 15 räknar jag med att slänga mig på soffan och börja njuta av min efterlängtade julledighet! Skrattande

Pelle Långlös
0

Jag har varit hem en sväng för att hämta lite kläder. Hade ju inga med mig i ambulansen i tisdags. Personalen som var med tog mina mediciner så nu har jag inga hemma. :-(

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

Resten av dagen skall jag ligga i sängen och vila mig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

Godmorgon på er! Jag är i Kiruna och är därför inte så aktiv. Men hoppas att ni andra mår bra!

Wide Awake Dreamer
0

Skall försöka ta mig utanför dörren för första gången på två dagar. Det är såååå lätt att sega till sig om man inte ser till att gå ut varje dag. Lite skrämmande faktiskt. Ha en bra dag!

[T-Johan]
0

#5 Sätt upp ett mål för promenaden. Ta tex och gå till ett affärscentrum. Målet är att du ska köpa en liten choklad bit. Japp eller något för en tia. Sen vänder du hem och väl hemma äter du upp chokladbiten, som en "bonus", belöning för att du varit duktig. Effekten med ett affärscentrum är att Du får känna dig som en del av samhällets "super människor". Det är viktigt att vi får känna att även vi på Ensamhet är med på tåget. #3 Vila Du, har Du TV så är det en hel del filmer. Föresten Du har väl både finnsk och svensk TV på Åland? Själv har jag handlat klart. Nu ska jag göra 30 portioner köttbullar. Sen är jag nog slut i skallen så jag somnar på direkten. Annar hade jag velat se/lysna på Roling Stones 50 år. Men det är så sent

Pelle Långlös
0

Jo du Johan så har vi både finsk och svensk TV här. Men jag är ingen tv-människa. Hehe. Var just och pratade med överläkaren.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

nä men lite tv-underhållning är väl inte helt fel. Man behöver inte sitta och titta 3 timmar i sträck. Karl-Bertil Jonhsson är bara 25 minuter. Det ska bli "Lady och Luffsen" i jul. Då blir det i alla fall lite "romantik" utan porr. De orkar man kanske med.

Pelle Långlös
0

Tjo vi får se. Är nog på avdelningen när Kalles jul visas. :-P

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Sådärja! Köket avstädat och disken klar. Och 30 portioner köttbullar är klara. Nu ska jag bara "varva ner" dricka lite kaffe och gå och lägga mig. Ny dag i morgon, god natt på Er alla och tack för idag, alla ensamma själar här på Ensamhet.

Wide Awake Dreamer
0

#6 Ja, jag försöker att gå in i någon affär eller köpcentrum varje gång jag går ut, det gör en viss skillnad mot att bara vara ute och gå på egen hand. Just idag blev det lite sent så jag fick kombinera min promenad med mathandlande, men det gör ju inget, det var ju bara som att slå två flugor i samma smäll Glad