Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 803 ggr
[Betleguise]
0

God morgon 19/12-12

Julavslutning! Idag går eleverna till julavslutning och själv går jag på julledigt till vårterminen. Skönt! Det kan behövas lite ledighet innan våren kommer och allt börjar växa till liv igen. Jag är absolut ingen vintermänniska, jag vill ha sol och sommar så äntligen, äntligen är snart julen över och man kan börja ana en ljusglimt i allt mörker!

God morgon!

Idag blir det som sagt julavslutning med både frukost, film, stipendie och lunch sen vankas det julbord för personal och sen, sen är det julledigt! Måste använda ledigheten till att försöka lära mig komma upp på morrnarna. Jag är nattmänniska och är inte överdrivet förtjust i att gå upp tidigt men nu har jag en bit att köra så då måste jag upp ännu tidigare!

I övrigt blir det lite julklappshandling idag och sen ikväll ska jag ta en runda inom föräldrarna och hälsa på. Övrigt idag blir det nog lite lugn och ro, lite Stargate och Wii och sen en tidiig sänggång så jag kan njuta fullt ut av ledigheten.

Idag dock, ska det bli minus i Skåne så tänk på det om ni är ute och kör då det kan bli väldigt halt med tanke på allt som töat!

Vad händer annars idag hos er?

Kram,

B

[T-Johan]
0

Samma arbest rutin här också. Ska ha ett par elever från "vård linjen". Men i morgon ska jag bara till skolan och städa av. Jo det ska sitta fint med ledigheten. Minusgraderna har hittat tillbaka här också. Hoppas bara vi slipper "klass 2 varningar" bara för det var jobbigt att försöka leva "normalt city liv". Matlista är på "G". Det ska planeras många dagar. TV programen ska "ringas in". Karl-Bertil Jonhsson är obligatorisk. Om inte annat så för bakgrunds musiken. Har Ni lysnat på det? Supernajs! Sen blir det att hålla koll på "Ensamhet". Kanske fler ensama än jag.

[eeklund]
0

Jag sitter här, är lika trött som vanligt :). Jag väntar på pojkvännen som ska plocka upp mig, men jag ska bara vara hos han över dagen.. orkar inte sova över idag känner jag :). Så ska tvinga han att se en film, haha. Jag älskar filmer :).

Så ser min dag ut i alla fall :).

Pelle Långlös
0

Godmorgon. Igår låg jag på IVA hela dagen och sov bort resterna av överdosen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Men Ylva då! Jag undrade var Du tog vägen i veckan. Men Du ska veta att Du är mycket välkommen in i "matchen" igen. I morgon är det fredag och planeringen för mat i storhelgen är på G. Men vi får väl starta en ny tråd med färsk datum.

Pelle Långlös
0

Jo vi får nog göra det. Idag har jag varit så trött och sovit flera gånger. Är nog resterna av alla tabletterna jag tog och allt annat.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Men det tog nog på "krafterna" att åka till Sverige och bli "strandsatt". Till råga på allt, sjögång över Ålands hav. Jag minns själv att man kände det som om man blivit överkörd av ett tåg efter sjösjukan.

Pelle Långlös
0

Precis. Jag blir slut efter att ha farit med båten även om det inte gungat. Sen är det all julstress och att göra så bra som möjligt med flickorna. Hatar högtider för det blir för mycket för lilla mig. Det brukar vara extra mycket människor ute då. Sommaren när turisterna kommer så håller jag mig hemma.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *