God Morgon 14/12-12
Idag är det blott 10 grader kallt och dimma. Rena sommaren alltså! Imorrn och under helgen ska det visst bli regn, tö och en massa dumma plusgrader. Ok, normalt vill jag ha barmark och sommar men när här nu är en halvmeter snö blir det en massa slask när det blir tö så bättre det får vara minus då så det ligger still och inte blir halt när det fryser på igen!
Som innan bär det snart av till nya jobbet. Hade riktigt trevligt där igår och det känns toppen. Skönt! Enda nackdelen är klart att jag har en bit att köra och dagar när vädret är ovisst hade det inte varit fel att ta tåg/buss men det tar alldeles för lång tid med alla byten och allt.
Idag blir det i alla fall jobb, handla lite, ta det lugnt inför kvällens pluggning. Fredagarna, om inget annat händer, brukar jag ägna på att plugga V75 och imorgon tänkte jag äntligen vara ensam om att ha sju rätt.
Jag hann inte heller med att baka LCHF - lussekatter så ska se om jag hinner med det ikväll med. Å så måste jag fundera ut vad jag ska packa när jag åker hem och firar jul med päronen. Lite spännande att åka hem och stanna hemma några dagar under jullovet.
Annars blir det nog en promenad i det fina vintervädret. Om det nu blir plus och regn under helgen kan det vara skönt att ha tagit en sista runda innan.
Ha det gott idag,
Kram
B
Jo det spås varmare väder här också! Jag trivs bäst när
man har "stadigt under fötterna" och inte behöver titta
var man ska sätta ner fötterna untan att halka.
ja det är samma här, inga större förändringar av rutinerna.
Städa och handla är det som gäller.
"Brynt vitkåls soppa" med prinskorv står högt på
önskelistan och en fransyska. Vet inte riktigt hr jag ska
hantera den, rostbuff, porterstek eller nogot i den stilen.
På skolan är det de sista nationella proven som är på "G".
Sen planeras det för "eftersläntarna", deras skrivningar och
betyg.
Men det känns skönt att få gå på jul-lov.

God eftermiddag. Idag har jag varit med mina arbetskamrater på Smakbyn (en restaurang hihi) och ätit jullunch. Ikväll kommer min mellersta dotter och sover över hos mig för vi skall fara till Sverige imorgon.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hoppas Ni tål sjön! Det ska bli kuling 14-17 m/s på Ålandshav i morgon. Fy 17 för sjösjuka. Det är näst tandvärk det värsta som finns. Var sjösjuk för jämnan när jag gjorde militärtjänsten. Så skulle jag dessutom laga mat. Men skärgårdsbor bruka tåla sjöhävning bra. Det är bara vi "landkrabbor" som "tramsar" till det. Åker ni båt till Stockholm?
Men jag är ju en sån där landkrabba från Stockholm och ingen infödd skärgårdsbo. Hihi. Vi tar båten till Grisslehamn och sen bussen till Stockholm. Tycker inte om att åka båt så det blir bara 2-3 resor per år.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *