God Morgon 13/12-12
Gäsp! Varför ska man tvunget upp tidigt på morgon? Det borde finnas nån lag på att man åtminsone kunde få sova till nio
Jaja, jag är ingen morgonmänniska men väl en nattmänniska så jag får skylla mig själv!
Idag, alldeles strax, bär det av till nya jobbet. Ska bli kul! Efter jobb blir det återigen en promenad om graderna stigit lite. 20 grader kallt känns lite trist att gå i men i eftermiddag har det säkert blivit lite varmare…
Ikväll blir det städning, ja och kanske lite glögg och Luciaf. Alltså, inget alls intressant som händer idag. Hoppas helgen har något framför sig.
Vad ska ni hitta på idag?
Kram,
B
Jo det är dax att tänka på helgen….mat……städa,
städa med lite eftertanke……det vankas "storhelg".
Kolla efter "rea" på lutfisk! Annars får jag vänta tills
efter helgerna. Pressyltan, julöl och lutfisk brukar vara
bra pris på just efter nyår.
(usch vad hemsk man är, har bara mat i skallen)
Avslutning på skolan på torsdag!
Har lovat följa med några elever och fick före torsdag.
Annars är det lugnt här på skolan, nationella prov och
betyg är det som slukar tiden.
Och så alla "eftersläntare" som ska "panik-plugga" matte
och "panikskriva" för ett betyg "godkänt".
B, vad är det för jobb?
(Du kanske sagt det i nån annan tråd, men isåfall har jag missat det). Kul med nytt jobb iallafall! Hoppas det går bra idag.
#1 Äsch Tommy, kan ju vara positivt också! Har du bara mat i skallen så slipper du andra jobbiga tankar som tränger sig på ibland 
Jag hade tänkt julhandla lite idag igen, ska bara fixa mig lite först. Ha en bra dag!
Godkväll. Idag har jag farit till Hälsocentralen för ett nytt hörseltest. Just under gränsen för att få en hörapparat men sköterskan konstaterade att jag har svårt att höra vad folk säger. Jo tack det har jag vetat ett bra tag.
Sen gick jag till en läkaren för att få veta mer om mina andningsbesvär som har varit i två veckor. Blir att använda pulmicort morgon och kväll eftersom Bricanylen inte hjälpt så mycket.
Sen for jag till stan och hanslade julklappar och en födelsedagspresent. Passade på att äta på Havtorn, tog en högrev med potatis och portvinssky. Mums.
Sen svängde jag in på Pelaren för att vila mig en stund innan jag skulle till ett möte. Vi handlade lite och tog 15-bussen till mina flickor och kunde överlämna födelsedagspresenten till minstingen (6år). Nu är jag hemma igen i min egen lägenhet. Funderar på att gå till sängen snart för jag är helt slut nu. Både i knopp och kropp. Men det känns ju en aningen tidigt att lägga sig redan halv 6.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Är det klokt att det ska kunna sjunka så långt ner så det blir mer än 30 grader kallt??? Det är inte mänskligt! Fick skrapa rutorna igen nu när jag körde hem! Jag längtar, längtar till våren!!!
Felicia, lärarjobb som tidigare fast på en annan skola. Så egentligen inte så nytt bara ny lokation. Men, ser verkligen framemot det då arbetsplatsen fungerar där både chef, personal och elever trivs.
#3 "Action Ylva", Ja det var ett gedigert dagprogram. Jag hör illa jag med. Problemet med apparat i örat, är de obekväma som blir följden. Det är bara när jag spelar som det ställer till en del "bus". Använder bara apparaten när jag absolut måste. #4 30 grader….jo det är lite "kyligt". Men kom igen när Du inte ser något kvicksilver i Din termometer alls. Då är det kallt! Men det är konstigt, här i sydöstra Svedala, vi kan ha -8C och dimma! Alltså nästan 100% luftfuktighet. Och då svider det i näsan. Nääää….som sagt, våren är efter- längtad.