God Morgon 12/12/-12
Jag hade ju tänkt gifta mig idag men det ser ju inte helt lätt ut så det får bli nästa gång datumet infaller… Antingen har mänskligheten hittat på nåt livselexir eller så har jag hunnit med ett par olika liv till dess… Eller så har jorden gått under men det får vi ju inte hoppas!
God morgon på alla!
Idag är det en strålande vacker vinterdag med runt en 10 minus och en nästan strålande sol. I eftermiddag ska jag ta en promenad i vädret och njuta av min fridag. Ska prova på att baka lussekatter utan kolhydrater med, och med en massa saffran så klart. Älskar saffran!
Ikväll blir det lite lugn och ro och kanske en avkopplande stund i bastun innan det är dags att snarka så jag kan vara utvilad när jag ska "hälsa på" mitt nya jobb imorrn. Ska vara där nu sista veckan och få lite feeling för jobbet, arbetskamraterna och eleverna. Ska bli kul och intressant!
Ha en trevlig onsdag och njut av vädret och solen om ni har det hos er!
Kramar,
/B
"Älskar saffran!"
Här kan man köpa "saffrans-sämlor", inte helt fel om man
vill han något "degit och kladdigt"! Gott är det! 
Hoppas Du ska trivas på nya jobbet. Det är alltid kul med något
nytt.
Men nu ser jag fram emot "jul-lovet", härligt!
Hoppas Du blev "ferieanställd", det gör inte ont med "lite
lovdagar".
Nu är man äntligen hemma. Ligger på sängen med mobilen i hand. Och konstaterar att dagen blev lugn. Mina elever har suttit hela eftermidagen och skrivit nationellt prov i matte. Hoppas det blir lika lugnt i morgon, trots lucia.
Ja, ferieanställning! Klart att föredra framför semesteranställning!! Nu är jag på jobb när eleverna är där och hemma när eleverna är hemma. Betydligt mycket bättre! Å inte fel med långt sommarlov, ja lov överhuvudtaget även om man jobbar in det i veckorna 
Godkväll. Idag har jag varit på jobb, hämtad utav ex-mannen för att vi hade en del saker att fixa, varit hemma och vilat, diskat och sen kom min äldsta dotter och besökte mig. Vi fixade några lådor (dottern har ett bra öga för det där med inredning), jag lagade mat och sen kom hennes pappa och hämtade henne. De andra döttrarna var också med så jag fick träffa dom en stund. Nu är det strömavbrott så jag gick och la mig.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ylva du ska ha en ficklampa med extra batterier hemma. Köp hem mineralvatten utan kolsyra, ett paket med sex 1,5 liter. Någon soppkonserv skadar inte heller att ha när strömmen försvinner. Så fort strömmen går, gör rent bakaret och fyll det med vatten. De vattnet ska inte drickas utan användas till att spola i toaletten diska osv. Det tar en liten stund, men vattnet kommer sluta rinna i kranen efter en stund. Samhället är sårbart vid strömavbrott. Man kan inte handla, tanka bilen, telefon går inte att ladda och till slut har vi inget vatten i kran.
Tyvärr har jag inget badkar. ;-) Ficklampor står på min inköpslista. :-)
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *