Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etiketttips-råd
Läst 694 ggr
PiganX
0

Behöver er hjälp!

Hej på er! Glad

Jag tänkte skriva en artikel om julen, men jag hade behövt er hjälp. Artikeln kommer att bli liknande artikeln om ångest, vill alltså ha folk att intervjua med några frågor om hur julen är, om det känns ensamt, vad du gör för att hantera det etc.

Så alla som vill vara med får gärna höra av sig till mig! Vore såå tacksam om nån skulle vilja ställa upp, och givetvis får man vara anonym om man vill det.

Kram på er! Kyss

Pelle Långlös
0

Vad vill du ha hjälp med? Något specifikt? Jag ställer givetvis upp.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

Vill ställa några frågor. Exempelvis:

• Hur påverkar julen dig?
  • Brukar du vara/känna dig ensam under jul?
  • Vad gör du om du börjar må dåligt av det?
  • Hur firar du jul?
  • Brukar du bli stressad under julen?
Pelle Långlös
1

1. Hur påverkar julen mig?
I väldigt många år har julen varit pest och pina. Ville inget hellre än att skippa denna högtid. Att sitta så många samlade på ett ställe är jobbigt för mig. Att behöva klistra på det där fejksmajlet.

2. Brukar du vara/känna dig ensam under julen?
Trots att jag spenderat många jular med mina svärföräldrar och moderns mamma så har jag känt mig oerhört ensam faktiskt. Utanförskap i och med att de har sina traditioner och mat. Sen var det alltid finska de pratade så ja jag kände mig utanför.

3. Vad gör du om du börjar må dåligt av det?
Tyvärr har jag inte kunnat fara hem eftersom båttrafiken stått stilla i två dagar men jag brukar gå upp till övervåningen för att få en ensam tid för mig själv.

4. Hur firar du jul?
Jag var som sagt hos mina svärföräldrar men denna jul kommer jag att vara hemma hos mig med flickorna i några timmar och äter jullunch. Jag kommer att köpa sån mat som jag är uppvuxen med minus sillen. Skall försöka klämma in en fika också innan de far vidare till sin pappa.

5. Brukar du bli stressad under julen?
Kanske inte under julen men innnan. Alla människor som är ute och handlar. Matbutikerna som har kilometerlånga köer fast jag skall ha lite vardagsmat.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

Tack Ylva! Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer