Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettjobbiga-känslor
Läst 1112 ggr
[wizzyaw]
0

Varför märker dom inget?

Har varit deprimerad i flera år men ingen har reagerat på det. Jag har skurit mig själv och folk har sett det men ingen har brytt sig. Jag har hamnat på sjukhus 2 gånger pga av självmordsförsök men ingen har brytt sig. Senaste togs det kontakt med soc igen men jag sa bara till dom att jag inte minns något av det för jag var full och dom gick på det? o.O Mina familj bryr sig mer om min syster för att hon rymmer hela tiden. Min syster är också deras favoritbarn och det bevisar det inte speciellt diskret. Känner mig osynlig =/

Pelle Långlös
1

Vad tråkigt att dom favoriserar din syster. Rynkar på näsan Kan du inte få någon samtalskontakt för ditt destruktiva beteende och din depression?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[wizzyaw]
0

Vet inte hur jag skaffar något sådant ><

Pelle Långlös
0

Kontakta din husläkare så skickan han eller hon en remiss, antingen till BUP eller VUP beroende på din ålder.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[wizzyaw]
0

husläkare?

PiganX
1

Du kan gå till ungdomsmottagningen, eller så tar du reda på BUP's nummer, och ringer dit. Men då kommer troligtvis dina föräldrar att få reda på att du varit där.

Http://www.bup.nu

Pelle Långlös
0

Alla personer har en läkare som "sin egen". Det är dom som kallas husläkare. Du ringer till hälsocentralen och bokar en tid till din husläkare. Sen när ni pratats vid skickar hon eller han en remiss till bup.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[wizzyaw]
0

tror inte vi har någon husläkare. Äh skit samma. Skiter i det här ><

[T-Johan]
0

Förmodligen har Du ingen egen "husläkare". Man ska nog var minst 18+ för att få en sådan. Annars är allt mellan Dig och husläkaren konfidentiellt. Men iochmed att Du inte är myndig blir föräldrarna inblandade. Men två självmords försök borde ha uppmärksammats om allt funkat som de ska. Gör som Felicia säger, sök upp BUP, berätta "Din story" inkl självmords- försöken, och be om hjälp. Om någon i Din familj/bekantskaps- krets börjar "argumentera", titta dom rakt in i ögonen och säg; "jag mår dåligt och jag behöver hjälp". Fortsätter dom argumentera, upprepa Din ståndpunkt till dom ger sig. Nu handlar det om Din hälsa, Din möjlighet till ett liv som Du till leva de. Skriv sen och berätta för oss hur det gick, vad Du tyckte va bra och mindre bra.

[wizzyaw]
0

Kommer antagligen inte göra något av tipsen jag fått.

[Qimsid]
1

Om du inte tänker göra något av tipsen, vad tror du du får ut av att vara här? Vill man inte själv förändras så kan man inte ta emot någon hjälp och folk kommer inte längre bry sig för att för dem blir du ett hopplöst fall. Motgångar finns överallt. Det är lätt att avsluta sitt liv, svårare att kämpa. Och för att vara ärlig, om du själv inte tycker att du är värd något, inte tillför något, hur kan då någon annan tycka annorlunda? Tror faktiskt att hårda ord behövs ibland så skärp dig för fan. Finns alltid någon som har det värre än någon annan.

[T-Johan]
2

Du fråga "varför har ingen märkt något"? Kan det vara så, jag bara undrar, att andra har märket "något", men inte Du? Har Du kanske missat deras utsträckta hand? Hoppas att Du inte missar vår hjälpande hand? "antagligen" skriver Du! Då ser Du säker våra utsträckta händer. Vi hoppas på de, för Din skull.

cirrun
0

Du kanske har alltid känt dig osynlig och sådant kan orsaka depressioner.

Om du inte klarar av att söka hjälp av vården, så måste du  se det bra du har, som vi tidigare har sett här, att du kan skriva.

Man kan säkert skriva till vården också; du kan kanonera dit frågor och klaga på varför det fungerar så dåligt.

Det finns många, specielt unga människor som önskar att nogon såg dom, men dom har ingen förmåga språkligt; men det tror jag att du har.

Önskar  att det blir bra för dig !!