Gokväll 1 december.
Gokväll på Er.
Hoppas allt är bra med Er.
Här har det hunnit bli mörkt, men det har varit en dag , med hög luft o vackert väder..
Har fått städat o pysslat lite. Fixat adventsstake. Så nu tänker jag slappa förutom att ordn lite mat till oss ikväll.
Kan inte begripa var jag lagt undan sladden till min adventstjärna av halm. Så det får bli ett besök i butik imorron. . Visst är det fint nu när man har ljus lite var som helst i huset. Jag trivs med det.
Ha en fin kväll, kanske med ett vackert ljus bredvid.
Var rädda om varandra
God kväll på Er båda. Nä har pyntas inte…..inte ens lite. Har lagat grillat fläskkött med tre olika såser till och klyftpotatis. Just nu är det kaffepaus i läsandet. I morgon blir det sovmorgon, sen spela med trion som vanligt. Ha det gott!
Mums det låter gott. 
Var rädda om varandra
Hihihi…… Ja det är gott. Det smakar "sommar" med grillat. Såserna är yougert sås med lite vitlök i och en tomatsås med basilika. Den tredje såsen är en vanlig sås på sky från köttet. Den ska jag ha idag till kokt potatis. Det är köönt att bara kunna värma maten en dag i veckan. Nu måste jag ut och sopa av bilen för det har snöat i natt. Näääää… inga mägnder. Bara ett par centimeter. Men det smälter nog under vecka för de ska bli varmare. Men man får nog hänga ut lite mat till småfåglarna nu när det är snö på marken.
Goddag. Igår var jag i min nya lägenhet och donade i köket. Lagade lite fisk till middag också. Gick och la mig tidigt igår. Idag är jag slut, själsligt och fysiskt. Började lite smått att sortera kläderna men orkade bara två påsar. Nu är permissionen slut och jag är åter på avdelningen. Har inte ätit något vidare sen hg gick på permission i torsdags.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ny lägenhet innebär alltid mycket extra jobb. Du får allt tat lite vackert, Ylva. Inte allt på en gång. Hoppas du ska trivas när du väl är instalerad och "bott in dig" i "kvarten".
Go eftrmiddag " Pelle. Låter ysigt att pyssla i köket. Alltid skönt när man ha boat in sig. Vi tycker ju olika om attboa. SOmliga vill ha en tom diskbänk med kanske en skål på. Andra vill ha någon duk o kanske en blomma.. Det viktiga är ju att man trivs med det o känner sig hemma.
Var rädda om Er. och ha en avkopplande o fin kväll
Var rädda om varandra