Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 912 ggr
Fia9000
0

Min "bästis" lyssnar inte på mig :(

Jag har upptäckt att under den senaste tiden har min bästis slutat lyssna på mig när jag pratar, hon bara ignorerar de! Hon skyller hela tiden på att hon har dålig hörsel osv men det har hon egentligen inte för hon hör allt annat än mig. Typ enda gången hon lyssnar på mig är när HON börjar prata med mig, aldrig annars. Känner mig så himla ensam för jag känner att jag inte har nån riktig vän elr nån att prata med… :(

Nån tips på hur jag ska få henne att lyssna?

(Hoppas de blev rätt grupp)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

[Momiji]
0

Det enda jag kan komma med som förslag är att du tar och sätter dig ner med henne någonstans i lugn och ro och berättar hur du känner. Fråga om det är någonting som hon medvetet eller om det är omedvetet. Det kan ju vara så att hon har haft mycket att tänka på och inte märker av att hon inte lyssnar på dig. Har själv en kompis som i perioder inte lyssnar på mig utan bara vill prata om sig själv hela tiden. Då brukar vi sätta oss ner och prata om det och att hon måste lyssna på mig också då jag pratar med henne. För oss fungerar det jättebra.

Så försök berätta för henne hur du känner.

Hoppas det löser sig! Kram Kyss

Fia9000
0

#1 oki, ska göra de. Men de bara de att min andra bästis lyssnar hon jätte mkt på medans hon bara skiter i mig liksom.

Tur att de löste sig för dig!

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson