Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettjobbiga-känslor
Läst 2109 ggr
VilmaKristina
2

Att bli ignorerad.

Jag är sådär beroende av uppmärksamhet. När jag inte vill vara ensam ser jag till att inte vara ensam. Är som en katt, vill jag få uppmärksamhet stryker jag runt personen och gör allt för att den ska prata med mig. Det kan till och med sluta att jag lägger mig i sängen och gråter för jag inte får någon att prata med eller så. Om man visar att man verkligen vill ha uppmärksamhet kan många ''skoja'' och ignorera en. Det är gör hemskt ont. Jag gillar inte att vara tyst och still och vill ju prata och busa.

Så jag tycker att ni ska tänka er för när man ska ''skoj ignorera'', det kan vara jobbigt att bli ignorerad. Inte bara att det är drygt utan att man blir seriöst ledsen.

Det är som dagens humor, den är pervers och elak. Liksom även fast man skämtar när man säger ''Du är ju ful'' så kan det göra ont.

Tänk er för.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Geru
1

Tror inte att "Du är så ful" är ett skämt direkt O.o fast jag kanske är för gammal… Pervers humor är rätt kul, men det ska ju inte vara om någon då, utan bara "för sig".

Förstår vad du menar. Jag själv brukar ta mycket plats, men har väl lärt mig med tiden och att jag inte gillar människor oftast att det är bäst att vara tyst… För mig då, alltså.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

VilmaKristina
0

Det är tyvärr dagen humor.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[T-Johan]
1

Vilma humor är en svår konst. Det är därför det finns så få "riktiga" komiker. Men det du nämner brukare kallar "vulgär humor" och det är ofta s.k. "stå uppare" som kör det simpla typ av humor. Det som folk tycker är så roligt är att dom just säger sådant som man "inte får" säga. Riktig humor kränker ingen. Det är en enkel regel på bra humor. Kolla Mr Bean tex han kränker ingen.

Geru
0

#3 Mr. Bean är bara pinsam. Bra humor är monty pyton.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[T-Johan]
0

Bra humor kränker inte. Pyton gänget, Hasse o Tage, och vad du vill, men bra humor….. Vi har olika humor, men bra humor…..

[Qimsid]
2

Vet att du är väldigt ung VilmaKristina… de i din ålder kommer vara elak mot andra tills de lärt sig eller aldrig lär sig. Man måste tyvärr stå upp för sig själv för du kommer alltid möta elaka människor där ute, sådan är naturen. De som är osäkra på sig själva trycker ner andra. De som blir nedtryckta blir långsamt nedbrytna, men låt inte det hända dig. För om du tror på dig själv nog så behöver du inte bry dig om vad andra tycker eller tänker om dig, dem spelar ingen roll. Vi lever och vi dör, det finns inga rätt eller fel.