Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: ensamhet
Läst 1775 ggr
Quennie
0

God kväll fröken annorlunda.

Varför känns det som att jag inte passar in någonstans. När jag träffar andra människor så känns det jag inte passar in. Man har inget att prata om och jag känner mig utanför och det är lika dant när jag träffar min familj/släkt.  Jag har aldrig varit bra med människor och när jag äntligen träffar människor som jag trivs med så tappar jag kontaken med dom på något vis och dom ”vänner” jag har känns det som dom tycker att jag är väldigt annorlunda än vad man ska vara och på något vis så har dom nog aldrig accepterat att jag är annorlunda och ibland så sårar dom mig utan att veta om det.

Kanske därför jag är så osocial som jag är. Jag flyr in i mina böcker och mina andra intressen. Kanske är meningen att jag ska vara en ensamvarg.

Behövde bara skriv av mig och jag hoppas att ingen annan ska behöva känna sig som mig. Nu ska jag försvinna in i musikens värld.

(Det är bara säga om detta är inte OK att skriva så tar ja bort inlägget.)

Försök att ha en trevlig kväll.

/Q

"You only live once so just go fucking nuts." -  Mitch Lucker

Instragram : Quennielee sägs det. ^^

[T-Johan]
0

Vad är det för böcker Du flyr in i? Spelar Du något instrument?

Quennie
0

nopp, inget instrument här men har alltid velat spelat gitarr. Det är nog med paranormal romance men nu läser även mkt harquien böcker.

PiganX
0

Klart det är ok att skriva av sig om det man känner, det får du alltid göra här på Ensamhet, eller direkt till mig om det skulle kännas bättre.

Min första undran är ju ifall du trivs att vara ensam? Och trivs du med att vara den du är?

Kämpa på, kram!

Quennie
0

Tack. (:

Ibland trivs jag vara ensam och ibland gillar jag det inte alls tyvärr. -.-  Faktiskt det gör ja som tur är. (:

Yes, det ska jag göra!

Kram!

[T-Johan]
0

"Paranormal romance"………fick googla för att få grepp

om gengen.

Det är en spännande blandning av mycket, kul! Cool

En liten  nyfiken fråga; du skriver att du "tappar kontakten"

med människor när ni träffas.

Skulle du "tappa kontakten" med om du träffa nogon som

lst samma typ av böcker som Du?

Eller skullle ni börja diskutera och trata kring böckerna?

Pelle Långlös
0

Visst får man skriva av sig här inne.

Jag är också en ensamvarg. Eller jag har folk omkring mig på jobbet och på Pelaren men aldrig utanför dessa verksamheter. Sitter hemma ensam när jag inte har mina flickor hos mig.

Ibland trivs jag väldigt bra med det men ibland saknar jag någon att prata med.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Quennie
0

Jupp, en lite annorlunda gren som har blivit populär pga twilight. ^^

Jag tror att den personen o jag inte skulle tappa kontaken för vi har både läst kanske samma böcker och har mycket och prata om. ^^

[T-Johan]
0

Åååååå tusan, är det så det hänger ihop! Där ser man, alltid lär man sig något ska nytt. Så det är twilight som triggar genren. Jag instämmer med Ferlicia och Ylva, skriv av Dig. Berätta gärna för oss som inte läst böckerna vad Du tycker och då gärna en detalj från boken.

Quennie
0

Yes, så är det. Jupp, Ska nog göra det. ^^ Det kan ja göra.

Jag hoppas att ni alla har haft en bra kväll! Min har varit rätt så bra. Har suttit och kollat på The L Word och sen hittade jag en affär genom tradera som sålde en av mina favorit tv serie, Lip Service. så den har man beställt hem o ska beställa säsong 2 senare denna  månad.^^ Så nu blir det att göra en kopp te och sen läsa ut min bok som jag insåg för någon vecka sen är 25 år gammal. :P Det kom visst ut samma år som ja. Haha.!

/Q.

[T-Johan]
0

Kul att höra att Q mår bra. Läser man mellan raderna så är det en positiv anda. Som du säger, en kopp te, och sen slänga sig på sängen med boken. Det är så man blir avundsjuk. Shoppa lite på webben har sina poänger. Min räknedosa försvann för någon vecka sedan. Jag grämde mig över att behöva köpa en ny för 180 kr på stan. Av ren nyfikenhet kolla jag på ebay och fann samma räknedosa för 100 kr inkl frakt i HongKong!

Quennie
0

Yes, Då var det rätt så mycket positivt men såna dagar försvinner rätt så snabbt tyvärr.

ojdå, Det var ju rätt så billigt med frakten. Satt själv där ute och kolla runt  igår på dvd boxar. Dom var billigare där ute med fraken än här i Sverige så jag funderar själv på att beställa därifrån..

Tarotstollan
0

Jag prenumererar på Harleqiuns Paranormal Romance böckerna!
Tycker mycket om dessa böckerna, och tycker det är ett ok pris 124:- för två böcker varannan månad.
Har dessvärre inte läst dem på ett tag nu, men det betyder ju bara att jag har fler att plöja igenom när jag börjar igen Flört!

Just nu håller jag på med Twilightserien igen, har bara läst dem 1 gång innan. Det var väl filmerna i förra veckan som triggade igång läslustan med den serien.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Quennie
0

Jaså, det säger du! det gör jag också och det är ett helt ok pris för två böcker.  Har inte heller läst från den senaste omgången jag har fått från dom. Har x antal böcker innan som ska läsas innan jag kommer till dom. :P

Oh! Dom böckerna är bra men alla hennes böcker är nog det. ^^

Tarotstollan
0

Jag är sådan att jag vill gärna ha en serie komplett innan jag börjar läsa. Hatar att vänta på nästa bok när jag håller på och läser.
Kommer ihåg hur det var när jag väntade på böckerna i Margit Sandemos serie "Isfolket" och de som kom efter det.
Jag trodde jag skulle bli galen av väntandet!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pelle Långlös
0

Sån är jag med Tarotstollan.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

#14 #15 Man vill gärna ha lite "flyt", och då i rätt riktning. Kul tycker jag att "fröken annorlunda" kanske inte är så annorlunda när det kommer till kritan. Hoppas hon tittar flera "själsfrender", och gärna här på Ensamhet.