Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etiketthälsningar
Läst 2137 ggr
PiganX
1

Trevlig helg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är lite "off" här igen, har mått ganska dåligt senaste tiden, varit i Kiruna också, och dessutom hämtat hem en ny valp i måndags. Så det är full rulle här, har massa med skolan att fixa också så tiden/orken räcker inte riktigt till i alla lägen. Men jag kikar in här så ofta jag hinner!

Vill bara säga att jag är riktigt glad över alla medlemmar (och medisarna) på sajten. Ni tar hand om varandra så otroligt bra, stöttar och finns där för varann. Och det gör mig så himla glad!

Hoppas ni får en trevlig helg, alla underbara människor! Kyss

(Bild på Iva, lilltjejen jag hämtade hem i måndags)

Tarotstollan
0

Vilken sötnos, är hon en BorderCollie?

Ha en bra helg själv, du får nog inte tid att tänka på så mycket som är jobbigt med den lilla sötnosen runt dig!
Önskar trevlig helg till er andra också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

PiganX
0

#1 Åh, kul att du också såg att hon ser ut som en BC, jag har också tänkt på det faktiskt! Men det är hon inte, hon är en papillon/chihuahua. Otippat va? Glad

Nej, det har du nog rätt i.. Är full rulle här, haha. Ta hand om dig!

[T-Johan]
0

Jag har missat Ditt glada inlägg. Ska hon heta "Iva"? Är det samiska eller tornedalsfinska? Eller bara ett fantasinamn? Vad betyder det? Ja då får du inte sova länge på morgonen med ett sådant busfrö i huset.

PiganX
0

#3 Jo det ska hon, har inte tänkt på nåt speciellt, utan tyckte bara att det var ett otroligt fint namn. Glad

[T-Johan]
0

Googlade på "Iva". Jo just, det är et flicknamn. Används så på Balkan och Japan. Men i vården är det en förkortning på "intensiv-vårds-avdelning". Nä ett asiatisk flicknamn låter mer tilltalande och poetiskt. Iva är ett bra hundnamn. För man kan ropa det utan besvär. Och garanterat ingen annan vovve lystrar till det. Det var riktigt kul att Du fick en egen liten vovve, en kompis i ur och skur.

PiganX
0

#5 Jo, hade ju redan Leo så nu är det två hundar i huset Tungan ute

Och det är lite kul det där med att Iva är en förkortning för intensivvårdsavdelning, var så himla många som sa det till mig när jag funderade på hennes namn, och kom på det namnet. På intensivvårdsavdelningar så ligger ju folk när det är som mest kritiskt, och senaste tiden har jag mått dåligare än nånsin. Så då kändes det nästan som att hon blev min lilla intensiv, förstår du ungefär hur jag menar? Jag såg henne som en räddning, en chans att kanske få må bra igen. Så då blev jag ännumer säker på att det var Iva hon skulle heta Glad

Pelle Långlös
0

Men gu vilken söting. Vill också ha en hund.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[madelaine]
0

Vad söt hon är :)
Även här blir det kanske en till liten hund snart, dock vuxen.

[T-Johan]
0

Jag är med på ditt tänk Felicia. Men du kan ta namnet med en Norrlandsaccent, ett lång "i" och ett kort "a". Då försvinner tanken på sjukhus. På Balkan gör man tvärt om. Kort I och långt A. Men hur som hälst är det en go liten vovve och kompis.