Hej 23/10-12

Grå höst dag, sitter på skolan och väntar på
mina elever.
När jag kommer hen ska jag göra isterband.
Det är super gott, och bästa medicin mot depp.
Vad har Ni på gång?
Idag har jag (äntligen!) ork till att göra något annat än att ligga i sängen, så jag hade tänkt gå igenom allt jag missat på iFokus och sen plugga. Har prov om en månad, och är en hel del grejer jag ska hinna innan dess. Så det är nog bäst att jag sätter igång om jag ska hinna!
Ha en bra dag. 
Kul att höra, Felicia att Du Är på "G"! Jag låg själv och stirra i taket när jag fick en "hästkur" anti-depp. Hur man än vänder och vrider på det så trivs man nog bäst med att vara "igång".
Just nu äter jag lite, men väntar förväntans fullt inför pappas hemkomst. Jag ska till en hästbutik i Guldsmedhyttan!
Ska köpa benskydd och vill ha dom..NU! 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Kul att Du också är med på tåget, VilmaK. Är det benskydd till hästen, sådana som dom har när dom hoppar?
Dock fanns det inte hans storlek, jobbigt nog.. Nej jag är dressyr ryttare och har dom mest för att skydda senan och benen från att bli skitiga. Ibland tycker Asil(hästen) om att använda bajshögar som hinder och då kan han ibland landa mitt i bajset..vilket leder till inte så vackra ben 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Men då går det väl bara att linda benen. Då blir inte storleken så kritisk. Jo jag tror jag vet vad det är för skydd Du menar. Men 100 är jag inte. Det kanske är av samma typ som hästen har i transporten. Min dotter har ramlat av ett otaliga gånger när hon hoppat. Man slår sig rejält, och ska vara försiktig. Ja, ja, dessa hästar!
Benlindor har man i transporten, senskydd för att skydda senan. Inte min häst 
Du har nog mer koll på detta med hästar än jag. Jag var ofta med och hjälpte henne när hon gick på Strömsholm och Vreta. Men om man inte har ambitionen att lära så lär man sig inte heller.
Du har rätt. Tex om inte jag älskade att hålla på med djur och vill få hästen i fin dressyr form som dom jag såg när jag var mindre på Globen Horse Show hade jag inte suttit och berättad detta…heh 
Just nu så sitter man ute på spotify o lyssnar på musik. -.- Finns inte så mycket att göra.. Har pluggat nu på kvällen och orkar inte fortsätta.
Är isterband gott? Har faktiskt aldrig ätit det. :O :P
"You only live once so just go fucking nuts." - Mitch Lucker
Instragram : Quennielee sägs det. ^^
Isterband är grymt gott till stuvad potatis gärna med hackad persilja i. Där jag bor finns det många olika sorters isterband, rökta, torkade, med ris i ock utan osv. Min favorit är "lättrökt" från Urshult. Häll gärna upp "flottet" från isterbanden på tallriken. Flottet smakar kanon! Sen lovar jag dig att du klarar dig en hel dag på en sådan middag. .
Okidoki. ^^ Får nog prova på det någon gång.
Är tyvärr rätt så kräsen när det gäller mat. -.-
"Är tyvärr rätt så kräsen när det gäller mat. -.-"
Det är jag med!
Husmans-kost ska det vara, lite 50 tals smak.
Just därför är det Urshults isreband som gäller
och det gör inget om det blir mer en en gång samma
vecka. 
Okidoki. ^^ Själv är man nog beroende av potatisgratäng. xD
Potatisgratäng till isterband har jag aldrig provat. Men det borde inte vara helt fel. Här om året börja dom med "grill- isterband". Att ha med sig isterband till BBQ-party, alltså. Här om dagen läste jag att isterband skulle vara perfekt som fyllning i kroppkakor. Men nu pratar vi "krogmat", "kosta skjortan krubb". Som fint folk äter när dom representerar. Nä fy bubblan, isterband är "kult"!