Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikett: ensamhet
Läst 902 ggr
[eeklund]
0

Börjar lämna det sociala livet..

Jag har mer och mer och mer lämnat det sociala livet och när det är dags för jobb tar jag tag i det, har valp hemma så kan inget göra direkt.

Jag har haft vänner som snackat skit bakom min rygg, kommenterat min blogg anonymt för att dagen efter umgås med mig, som försökt dragit med mig i deras knark-liv, som prioriterat bort mig osv. Jag är så less på människor i lag. Min mobil har varit avstängd hela helgen och det har varit riktigt skönt.

I veckan ska jag träffa vänner, det tar på krafterna att ta kraften att orka göra det. Jag lider inte eller mår dåligt, jag vet att jag behöver detta … att få vara ensam och samla krafter för att orka igen. Det är vad jag behöver och vad jag har behövt länge men aldrig prioriterat mig själv.

Men kan inte undgå från att bli lite ledsen trots allt.. det är synd att jag inte stött på vettiga personer, att det varit mer negativa människor i mitt liv än positiva. Visst har jag vänner, men det är jobbigt att träffa dom som sagt.. jag har ingen ork.

Jag ville skriva av mig.. det tär lite på en att sluta in sig själv liksom. Men ibland är det ett måste.

Mirinda
0

Ibland är det skönt att boa in sig lite. Att stänga världen ute ett tag, för att få umgås med sig själv i lugn och ro. Det är inte alltid man känner för att ha folk inpå sig eller ständigt vara nåbar på mobil och uppkopplad på nätet.

Ibland kännns det skönt att rå om sig själv och helt enkelt trycka på den sociala "pausknappen".

En del människor tär på ens energi och tar för sig av all positiv kraft man har. När man hoppas kunna få något tillbaka famlar man i tomrummet. Då drar man sig tillbaka av ren skär självbevarelsedrift.

Med tiden blir man bättre på att välja de människor man vill vara tillsammans med.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[eeklund]
0

#1 Ja du har så rätt.. igår och idag var jag med en vän och det kändes bra. Vi skrattade så tårarna rann och hade det trevligt. Behövde det trots allt.. det varierar det där, med all rätt.

Jag är en ensamvarg trots allt.. känns som jag får mer utav livet på att försöka undvika människor som bara ställer till det.