Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettensamhet
Läst 8843 ggr
Pelle Långlös
0

Vad gör ni på helgerna?

Varannan helg är jag ensam och jag kommer ingenstans egentligen. Det brukar bli att jag sover mest hela dagarna för att fördriva tiden så att den inte känns så lång.

Vad brukar ni göra?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

VilmaKristina
0

Mina helger är ganska lika. Fredagar skola och köpa chips, lördagar spela och köpa godis och söndagar rida. Ja, jag vet jag äter onyttigt men jag går inte upp i vikt så inget kan hindra mig :3

Men ska bli fodervärd så ska väl till stallet mer om helgerna Glad

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[Betleguise]
0

Jag brukar faktiskt inte göra så mycket. Jag är V75 - spelare så jag kollar nästan alltid på V75 och inför det med tips och så innan jag lämnar in och sen ser loppen.

I övrigt, visst händer det att jag tar mig utanför hemmer, hälsar på hos någon eller så men alltsom  oftast är jag hemma själv framför datorn och antingen skriver på min roman eller läser en otrolig massa på nätet.

85% av tiden på helgen går nog till datorn. Nu dock är jag uppe i renovering så då går tiden dit istället.

Jag brukar också ta en promenad eftersom jag trots allt håller på med Skaldeman och behöver tappa rätt många kilo så på helgerna blir det fler och längre promenader.

Det beskriver nog min helg relativt bra.

Pelle Långlös
0

Trevligt att få ha hand om ett djur. Mitt mående är verkligen skiftande så att ha ett djur är komplicerat även om jag drömmer om en hund.

haha kanske jag skall publicera kommentaren också. Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

#2 Jag behöver också bege mig ut men latheten tar över. Foten i munnen

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[madelaine]
0

#1 Vad kul att du ska bli fodervärd! Berätta gärna mer om det ;)

Fredagar jobbar jag som senast till 18, och då åker jag hem till hunden. Kvällen spenderar jag helst med sambo + hund i soffan, med lite chips och cola och en bra film.
Lördagar har blivit till en städ- och tvättdag, tvättid kl 12-17 och där emellan passar jag på att dammsuga, torka golven och ta hand om eventuell disk.
I övrigt brukar lördagar och söndagar vara väldigt lata. Mycket fokus på hunden, med träning både inomhus och utomhus, och sen godis och film/serier på  kvällen. Köpte oss tv och tv-spel för ett par veckor sedan också, så en del spelande blir det också :)

julklappen
0

Jag försöker att så mycket som möjligt att få umgås med mina barn och barnbarn(jag har ju min make också) När de vill och har tid.Det gör att jag får lite mer energi så att jag mår lite bättre.

Pelle Långlös
0

Hmm undrar vad jag skall göra denna ensamma helg? Kanske ta med mig ritsetet och måla lite. Kan gå till slottet och måla av det om det är uppehåll då.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Fredag eftermiddag handlar jag det som ska lagas till helgen.

Är man i affären strax efter 12 är det lite folk, och det käns

skönt.

Sen när kylen proppfull, brukar jag städa av. Det är superkönt

när allt är på sina platser och golvet torkat.

Lördag är hobbydag och matlagning för lördag och söndag. Har

gett mig den på att jag ska lära mig elektronik. Det fulle alla

tidsmässiga tomrum.

Millitära recept på min 10 portsioner och "gubbmat".

Söndag förmiddag spelar jag med "trion". Kostym, fluga och

gitarr med noter. Och så iväg.

Sen äta färdiglagad mat, läsa, slappa.

[twtw]
0

På helgerna brukar jag vara med marsvinen, datorn, gå ut ibland. Jag gör inte så mycket

VilmaKristina
0

Vad ska jag berätta? :P

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[madelaine]
0

#10 Haha, typ vad det är för häst, visa bild, vad ni gör, osv :)

VilmaKristina
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Asil som han heter är en 8-9 årig Egyptisk Arab Glad

Jag har ridit honom i lektion i 2 år, nu efter sommaren två gången i veckan, men han har haft en fodervärd hela tiden så jag har inte kunnat bli det. Men mamma kom en morgon och frågade om jag verkligen vara det och då ska jag och den andra fodervärden(som förövrigt är jättetrevlig)dela på hans ridning. Det blir bara vi, en annan tjej och några barnlektioner som blir för han. Han ar blivit rätt stark sen han fick hålvägg så ska jobba mycket med att han ska bli mjuk Flört

Här är jag och Asil 2012 på ett dressyr helgläger. Skrattande

Jag rider endast dressyr och bommar, hoppar väldigt sällan. + Blir jag inte fodervärd förens vecka 44

[Fiction]
0

Ser på en massa filmer ensam hemma framför datorn och sover för att fördriva tiden.

Pelle Långlös
0

Jag sover också mycket för att få tiden att gå.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Sömn är bra för "kemin" i hjärnan. Men en långpromenad till de är aldrig fel.

Pelle Långlös
1

Idag sov jag bort mest hela dagen pga av huvudvärk och annan värk. Imorgon skall jag städa och tvätta kläder. Och om det ser fint ut (vädret alltså) så skall jag ut och teckna.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
1

Jag hoppas Du får "tecknarväder" i morgon för det är gott för själen att få utlopp för ens konstnärliga ådra.

Pelle Långlös
0

Det ser inte bra ut i vädret. Det regnar just nu men jag hoppas på uppehåll senare under dagen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

Kanske i eftermiddag. Ta med dig en termos med kaffe och en macka. Sen kan Du stanna ute och teckna en god stund.

Pelle Långlös
0

Ja jag får hoppas på det. Flört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Wide Awake Dreamer
0

Lördag är tvättdag för mig, så då är förmiddagen uppbokad. Söndag kan ibland vara städdag, men bara när andan faller på (inte så ofta mao :D) Annars blir det väl inte att man gör så mycket. Sitter mest och surfar på nätet, kanske kollar någon film. Är det bra väder kan det hända att man tar en promenad på söndagseftermiddagen, men när var det bra väder senast…? Annat är det på somrarna, då kan man ta en lång skogspromenad eller kanske t.o.m. en löprunda runt något fint spår. Men höst, vinter och vår håller man sig mest innomhus på helgerna och gör inte så värst mycket faktiskt. Hade jag möjlighet skulle jag dock åka runt lite och kolla in andra ställen, kanske besöka en annan stad, ta en långvandring i naturen på något ställe dar man aldrig varit förut eller kanske t.o.m. vara ute och resa lite. Vill egentligen inte vara såhär inaktiv.

[littlecat]1
0

Jag har fått ett helgjobb, men bara några timmar per dag, så min helg ser ut såhär:

Fredag: Åker hem (går på skola i en annan stad), umgås med min katt, är med en kompis, oftast, går och sover.

Lördag: Jobbar 8-12, Övningskör med pappa, pluggar, kollar på tv, är med min katt, är med mamma, kanske handlar, städar.

Söndag: Jobbar 8-12, kollar på tv, är med min katt, åker tillbaka igen.

Tarotstollan
0

Jag brukar sova länge. Gå promenader. Titta i affärer. Titta på tv. Titta på inspelade filmer eller filmer jag köpt. Ta långa varma bad, oftast om jag har ont.
Datorn, läsa på sajter jag inte är medlem på. Kolla om det finns något nytt jag kan intressera mig för. (För er som är helt ensamma kan jag rekomendera tarotkort, då har man att syssla med resten av livet, blir aldrig fullärd!). Ibland träffar jag kompisen så går vi promenader ihop, ibland går vi till djurparken. Ibland  går jag själv till djurparken. Läser böcker, lagar mat, ta hand om mina djur (vilket tar en del tid, städa, mata, leka osv), sen tyvärr måste jag ju ibland diska och städa till mig själv Flört och det tar ju tid det också!

Så tyvärr tycker jag helgern går alldeles för fort! Men å andra sidan gör jag detta på vardagarna också! Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

zechariah
0

Min pappa är min hjälte när det gäller helger! Jag har inga vänner och ingen fritidsaktivitet (alltså jag håller inte på med någon sport eller någonting sånt) Men han tar med mig ut i skogen på jakt! Alla jakthatare ursäkta mig men de räddar min helg, gör mig sysselsatt liksom Glad

Saga12
0

Sover och sitter vid datorn.

[eeklund]
0

Jag är med min valp.. har inga direkta vänner eller så heller. Min mamma är väl den enda jag umgås och pratar med :). Stör mig inte alls, har inte stött på någon vettig människa än bara. Så jag är hemma, leker och tränar min valp ..