Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettifokus-info
Läst 1580 ggr
PiganX
0

Röj inte någons identitet

Värdarna har fått följande information kring regeln som rör att man inte får röja någon annans identitet:

"Som ni vet har vi en generell skrivregel som säger att det inte är tillåtet att "Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet". Vi har efter diverse diskussioner bestämt att det i fortsättningen ska tolkas bokstavligt. Det betyder att det inte är tillåtet att röja eller antyda annans medlems identitet även om medlemmen själv har gjort det på annat plats på iFokus."

Tänk lite extra på detta! Glad

Mirinda
0

Bra skrivet!

Finns det någon möjlighet att skriva till en helt anonym medlem som det ej går att skicka PM till på något annat ställe än i en öppen tråd?

Det finns en viss risk att någon ofrivilligt röjer sin egen eller någon annans identitet. Särskilt om man skriver om persoliga saker och någonstans i inläggen riskerar att nämna något som röjer ens egen identitet eller att någon annan kan identifiera den som vill vara anonym. Det är ju för att man absolut inte vill bli igenkänd som man väljer Anonym istället för ett nic på iFokus.

Tacksam för svar!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

PiganX
0

#1 Hm, jag är inte riktigt säker på vad du menar nu..?

Mirinda
0

Det kanske är jag som inte fattar hur man gör. Jag är ledsen om jag uttryckte mig otydligt. Gör ett nytt försök. 

Alltså; vanligtvis kan man ju skicka ett PM till någon man vill prata mer privat med än i trådarna. Men om någon inte har något nätnamn eller alias (mitt är ju Mirinda) utan det står Anonym i rutan till vänster om inlägget, så kan man väl inte PM:a till den?

Om jag ändå vill nå denna person utan att alla iFokus-medlemmar kan läsa vad jag skriver; finns det någon möjlighet?

Att röja sin identitet är lätt gjort om man, i en tråd, berättar fakta om orten man bor på eller någon detalj i sin miljö, som andra känner igen. Därför skulle jag vilja nå en Anonym lite mer i skymundan här. Hemliga rummet finns; det vet jag. Men det är väl rätt många som vistas där? Dessutom kan väl inte en Anonym få tillträde dit?

Jag är inte så bra på det här med chat-rum och dylikt. Så jag undrar om du kan förklara för mig hur det går till.

PiganX
0

Nej, det är korrekt uppfattat att det inte går att kontakta någon som valt att vara anonym. Finns tyvärr inga andra möjligheter, än om du isåfall skulle skriva till "Anonym" i tråden att hen gärna får PMa/maila dig.

Alltså, när man väljer att vara anonym så är man ju en användare, man har ju ett nick och ett konto på iFokus. Men om man har iFokus Insider så kan man (på de flesta sajter) välja att kryssa i en ruta innan man publicerar inlägget, så att man blir anonym. Och har man tillgång till s.k "privata rum" så kommer man ju in där även om man väljer att vara anonym.

Förstår du hur jag menar?

Mirinda
0

Aha! Tack ska du ha.

Antar att det kostar en slant. Jag surfar sällan någon annanstans under detta  jättestora "iFokus-paraply" än på den iFokussida jag valt att chatta på från början. Att jag hamnade här var av nyfikenhet. Brukar läsa lite i trådarna och då och då skriva ett inlägg. Denna vecka är det första gången jag riktigt deltagit i någon diskussion.

Vill passa på att säga att det är en jättefin sak att vara ansvarig för en sådan här sida. Ensamhet lär ju vara den största folksjukdomen. Här kan ju medlemmar mötas kravlöst och dela en stund med varandra.

Hoppas du själv mår bättre nu!

PiganX
0

Man kan få Insider genom att samla ihop Guldmynt också, det är 200 st som krävs har jag för mig.. Glad

Och tack så himla mycket, det värmer att höra! Men tyvärr mår jag inte bättre själv ännu.. Men men.