Godmorgon 26/9-12
Godmorgon på er!
Jag har inte sovit inatt, så allt är i sin ordning haha.. Ska iallafall börja fixa mig snart, ska till skolan nu under förmiddan. Blir första gången jag är i en normal skola på ca 2 år.. Känns otroligt, men men. Får hoppas det går bra iallafall!
Vad ska ni göra idag?
Jag håller tummarna för Dig Felicia. Hoppas det blir en fullträff.
Det gick jättebra, läraren är en äldre tant, kändes inte alls jobbigt eller spänt att vara med henne. 
Det låter kanonfint! Jag tror att alla vill känna sig; "jag kan jag med". Att alltid vara en som bryter av från mängden är destruktivt och skapar det klassiska "utanförskapet". Hoppas att den positiva trenden fortsätter, Felicia. Du ska absolut skola dig i det "psykosociala" svängen.
#3 Hur menar du, Tommy? 
Jo jag menar, jag tycker Du skulle ha som mål med Dina studier att utbilda Dig inom det "psykosocilal". Mål ett, att klara grundskolan. Mål två, att läsa gymnasienebetyg. Sedan vidare i någon yrkesinriktad gren på temat psykosociala. Men det är också ett bra mål att börja läsa i den reguljära undervisningen. Reguljär undervisning har stora fördelar framför distans studier. Det är därför jag hoppas det ska funka för Dig på skolan och att Du ska trivas med läraren.
Nej, jag är inte alls intresserad av sånt faktiskt. Jag vill hålla på med djur, och hjälpa andra så här på sidan om som jag gör nu. 
Jo det är ju sant, jag känner Dig och Din situation särskiljt väl. Har Du möjligheten att välja fullt ut, är det en ädel uppgift att vara engagerad här på Ensamhet, helt klart. En vovve har en härlig inställning till oss. Den ser oss med positiva ögon, och viftar alltid på svansen. Och vi behöver detta positiva be- mötande, det gör oss mycket gott. Men sen när det gäller studier, kan Du läsa sådant som intresserar Dig. Kunskap är aldrig fel, det är sånt man fyller på och bär med sig hela livet. Sen tar man fram kunskaperna när man behöver dom, het enkelt.