Söndag 9/9-12
god morgon, för det är väl så att det första ni gör efter att stänkt av väckar- klockan är att kolla in Ensamhet. Och då blir det "godmorgon" oavsett när man slår upp dina "blå". Själv har jag sovit gott under natten och vaknat tidigt. Tycker det är lite jobbigt att somna om efter 7.00. Man blir bara seg i skallen. Här är det vackert väder men lite blåsigt. Dagen är fortfarande "oplanerad". Hoppas ni får en vacker höstdag ni också.
Morning på dig T - Johan och alla andra!
Jag har med sovit riktigt bra, kanske för att man varit så utmattad innan. Dagen börjar med en muggfull kaffe sen ska jag ta en promenad i det fina vädret. Ja, hösten har ju närmat sig med stormsteg, hoppas vi får en fin höst eftersom sommaren inte varit den bästa. Längtar redan till nästa sommar, men så är jag inte någon vintermänniska!
Chansen är också rätt stor att dagen måste ägnas åt städning då det ser ut som en virvelvind dragit fram. Nu kan det bero på att efter ett besök i veckan har allt stått relativt stilla här.
Ikväll hoppas jag på en god middag i samband med The Hunger Games… Har inte sett den än så får väl göra mig den äran att se den.
Jag har dock lite svårt att tro att den faktiskt ska vara så bra som alla säger efter att ha sett trailern men jag får väl ge den en chans innan jag dissar den!
Ha en bra söndag!
Kram
Godmorgon. Här på sjukhuset sover jag inte så bra för det är hårda sängar och ovan miljö, kanske inte så ovan för jag har ju varit här några gånger. ;-) Första dagen som jag vaknar och inte har ångest. :-) jihu. Det går i rätt riktning. Har just varit på en promenad till affären för att köpa tuggummi.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hej alla!
Igår kväll när jag gick och la mig mådde jag helt okej, inget illa mående eller så men halv ett på natten vaknar jag av världens illamående och magont. Jag gick på toa och allt blev lättare. Dock sov jag också med mobilen i handen, somnar bättre då.
Det som ska hända idag är väl ridningen och prata med min bästavän. Mamma letar just nu efter mins chaps(?) efter mitt trappra försök ringde vi pappa. 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Ni som gillar att arbeta med hästar, Ni skulle satsas på en utbildning som "ridinstruktör". Det är inte bara Flyinge och Strömsholm som utbildar ridinstruktörer.
Jag älskar hästar och är 70 % säker att jag kommer äga en eller flera, men jag är inte sugen på att ha dom med i mitt yrke för tillfället. Vill ju jobba med datore och mobiler 
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Hej på er!
Jag har knappt kunnat sova alls i natt, så det blir nog en fortsatt lugn dag för min del. Har varit på en längre promenad med hunden, borrat & satt upp tavlor och nu tänkte jag fixa mat och städa en del här. Kanske skickar iväg killen till ICA för att köpa lite cola också :)
Vilma, vad kul med en till hästtjej, hoppas ridningen går bra! :)
#5 Jahaja då blir det matte 1c på gymnasiet. Det låter bra.
Felica: Vad läskigt du hade mardrömmar. Hoppas du hittar något gott att äta.
Kram från Lisa :)
#9 Har skrivit till dig på facebook förresten, det är därför jag inte orkat svara på ditt PM ännu.
Kram, ta hand om dig.
Det gick bra, vi red på utebanan och det runt om brukar vara mycket intressantare än mig 
Snart är helgen över för denna gången. Ska bara försöka avsluta den å ett snyggt och trevligt sätt. Imorgon är det en ny dag med studie- sugna elever. Jag har två elever från Georgien och Kurdistan som är helt makalösa när det gäller att lära. Dom satsar allt. Dom kommer till mig kl 8.00 fast deras reguljära lektion börjar kl 10.00. Fast hällts hade jag varit ledig i morgon också.
Är du en sträng lärare som inte tillåter kastande sudd, skrik och brottning på matten..kom till min klass!
Jag tror att det har med ålder att göra. Eleverna är 18 och uppåt. Jag vill vara "en av dom" fast jag har uppgiften att hjälpa dom att förstå det dom lär sig. Vi kompisjobbar med bra betyg som mål. Sen handlar det mycket om att stärka elevens självkänsla, uppmuntran, och så är vi glada tillsammans när det går dra på proven. Och gråter ihop när det inte går bra. då rannsakar vi oss båda och tar nya tag. Men en liten kul grej är att elever från forna öststater ofta reser sig upp när kommer in i klassrummet. Det gör man i Ryssland.