Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1008 ggr
PiganX
0

Godmorgon 6/9-12

Godmorgon på er, eller ska jag kanske säga godnatt? Tungan ute Jag har inte somnat ännu och är klarvaken, så ska fortsätta kolla oz (en fängelseserie för er som inte vet).

Senare idag ska jag till terapeuten, så måste vakna i tid. Förhoppningsvis åker jag och tränar efter det, får hoppas att det inte är mycket folk där, det gör mig nervös.

Vad ska ni göra idag? Hur mår ni?

Pelle Långlös
0

Godmorgon. Idag skall jag hålla i en datakurs på Pelaren. Då ville jag men nu vill jag inte. Rynkar på näsan Det är bara att bita i det sura äpplet trots ångest.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[madelaine]
0

Godmorgon!
Idag ska jag jobba till 17.30, sen tänker jag åka raka vägen hem och ligga på soffan heeela kvällen. Ja, nån promenad med hunden blir det också såklart, men i övrigt får det bli en riktigt lat kväll. Soffa + filtar, mackor till middag och roliga serier på datorn, ser fram emot det redan nu.

PiganX
0

#1 Varför får du ångest? Är det att behöva stå inför massa folk? Obestämd Det brukar jag få ångest över, klarar inte av alls att alla tittar på mig och så.

#2 Åh, låter som en mysig kväll! Vad ska du se för serier? Tungan ute

[madelaine]
0

#3 Jag vet inte riktigt, men jag tror att det får bli Big Bang Theory. Var lite sugen på att se The Walking Dead innan tredje säsongen börjar i oktober, men jag väntar nog med det tills jag har en tv :)

[T-Johan]
0

#1 Jag lider med Dig Ylva! Skitångest, säger jag bara. Annars är det roligt att hjälpa andra. Samtidigt inser man att man är duktig på något som andra inte kan.

Pelle Långlös
0

#5 Ångest är verkligen en skitsak. Jo håller med det är roligt att hjälpa andra men jag får en sån prestationsångest öer att det måste vara perfekt och att jag måste vara i centrum. Gillar inte alls att stå i centrum.

#3 Egentligen började ångesten med att jag impulsivt skulle flytta till stan fast jag trivs här. Sen har jag svårt för förändningar. Nu har jag ångest för att jag måste genomföra dessa datakursen som jag också impulsivt sa att jag kunde hålla.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

#6 Jobbigt när det blir så. Jag kan också vara rätt impulsiv ibland, men brukar aldrig frivilligt anmäla mig till att lära andra saker etc. Har alltid haft problem med att vara i centrum.

Pelle Långlös
0

#7 På Pelaren är alla så glada och positiva och det smittar av sig och det är då jag är impulsiv och tror att jag skall klara av allt. I vanliga fall hade jag hållt tyst. Så nu när jag är hemma så kan jag reflektera över vad jag gjort och det skapar ju bara mera ångest. Suck vad allt skall vara så krångligt. Rynkar på näsan

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

#8 Du kan ju berätta för dem att du är lite nervös, så kan de kanske försöka få dig att slappna av lite och bli sådär positiv som du kände dig innan. Så kanske det känns bättre sen? Glad

Pelle Långlös
1

Dagens kurs blev intställd för den enda deltagare kom aldrig. Hon glömde kanske bort det. Jag kommer att få ha en handledare med mig för man skall aldrig vara själv. Sen skall vi planera in ett möte jag och handledaren för att gå igenom den veckas kurs så jag inte blir och stå där och göra bort mig. Det är bra.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[T-Johan]
0

#10 Det är superbar att Du går igenom materialet som Ni använder på utbildningen. Då kommer Du att känna Dig säkrare. Att det är få deltagare är också ett klart pluss. Jag hoppas Du ska komma ut som en "fullfjädrad" datalärare.

Pelle Långlös
0

Tack Johan

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *