Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 1278 ggr
PiganX
0

Godmorgon 4/9-12

Godmorgon på er! Är ju egentligen inte morgon ännu, men klockan är ju efter tolv så jag skriver ändå. Har inte kommit i säng ännu, men efter att jag skrivit klart det här inlägg hade jag tänkt försöka sova, så jag orkar upp imorgon. Har nämligen tänkt börja träna, nu äntligen!

Det största hindret kommer nog bli att ta sig till gymmet, vara bland andra människor och samtidigt träna, utan att få panik. Är inte så trygg med att vara bland massa människor jag inte känner, men men. Den här sociala fobin ska försöka jobbas bort, och mitt delmål blir att klara av att träna på gymmet!

Hade tänkt åka och handla imorgon, men bara köpa massa nyttiga saker. Och ska verkligen försöka hålla fast vid att vara hälsosam nu, och bli av med det här j*vla sockerberoendet. Lär bli intressant att se hur det här utvecklar sig, haha..

Har förresten skrivit en ny artikel nu inatt, ifall ni inte sett det. Klicka här för att läsa.

Vad ska ni göra idag? Är allt bra med er? KyssGlad

[Betleguise]
0

Idag har det varit en väldigt lång dag! Mycket att göra och är egentligen helt slut så ska snart hoppa i säng och njuta av att sova ordentligt, hoppas jag!

Som avslutning på kvällen blir det lite lätt grekisk sallad och nån spännande tvserie eller nåt.

Ha en trevlig kväll!

PiganX
0

Åh, skönt att vara sådär utmattad ibland. Jag är också ganska slut, har varit och tränat, handlat mat och ska strax göra middag. Så får hoppas att jag också sover gott inatt. Glad

Jag håller på och kollar fängelseserien OZ, jag är helt fast. När man väl börjar kolla serier går det inte att sluta, helst när man laddar hem och kan kolla när man vill..

Trevlig kväll!

[Betleguise]
0

Jag är fast på Grey's och Rizzoli & Isles men nu när de har uppehåll brukar det bli reruns av Buffy, Voyager, Kvinnofängelset eller nåt annat som man inte behöver tänka på!

Ikväll blir det nog Voyager för det var ett tag sen jag såg Star Trek, som är en av mina favoriter. Glad

VilmaKristina
0

Det var väl sådär idag, jag går en klass med ljudnivå som är över maxgränsen. Jag är inget snille på matte och min nya lärare hjälper mig inte bra. Så idag på matten började jag gråta för jag var så frustrerad, jag kände mig dum. Jag ringde mamma och vi pratade en stund, jag satt och läste resten av lektionen för att jag skulle göra matte hemma. Efter att ha gjort 11 uppgifter efter skolan(sjukt stolt över mig själv) så insåg både jag och mamma att jag inte kan tänka med sådan hög nivå. Så jag ska göra matte hemma och göra annat på mattelektioner i skolan..

Annars har det varit okej, huvudvärk som vanligt men har haft roligt på rasterna och har sett en cool film om lava Glad

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

PiganX
0

Men gud, sådär går det ju inte att ha det! Mattelektionerna i skolan är ju till för att du ska lära dig matte, inte läsa för att ljudnivån är för hög. Gör inte läraren något åt det? Och finns det inget litet grupprum eller liknande som du kan sitta och jobba i om det är för högljutt?

VilmaKristina
0

Jag gillar min klass, lärare säger ofta ''Beté er som att ni går i sexan!'', men det dom flesta inte evt är att vi är lugna när vi får läsa, bygga med klossar och göra sånt. Vår nya lärare skriker på dom, vilket är väldigt löjligt enligt mig, han tar inte ut som, säger han åt någon och säger ''Nu går vi ut'' så fullföljer han det inte. Han låter personen sitta kvar och fortsätter. Ingemar som min lärare heter har klassen sagt till måna gånger att vi ska få sitta i grupprum så vi slipper den höga ljudnivån, han säger att det kommer springas emellan klassrummen och dom 3 grupprum vi har.

Men han har aldrig gett oss chansen att få sitta i grupprum, vi jobbar jättebra när vi siter i grupprummen, den ända gången vi går till klassrummet är när vi ska sätta upp oss på hjälp listan.

Jag gillar han inte, han ger oss visseriligen mer frihet på andra vis men han TROR han vet hur ''min''klass är. han vet INTE.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

PiganX
0

Jag tycker att du borde prata med din mamma och försöka få henne att ta kontakt med din mattelärare. Lyssnar inte han så kan ni gå vidare med det till rektorn, men som lärare ska man kunna ha kontroll över klassen. Klarar man inte det tycker jag inte att man ska undervisa.