Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettbytes-säljes-och-sökes
Läst 1872 ggr
katt531
3

Journalist söker....

Hej!

Mitt namn är Katarina Arnstad och jag arbetar som frilansjornalist. Till en större veckotidning söker jag personer som lever i ofrivillig ensamhet och som man tänka sig att ställa upp och berätta om sitt liv i tidningen.

Jag tror att det är viktigt att belysa ofrivillig ensamhet som en motvikt till alla dessa klämkäcka människor som lägger ut sig på Facebook, där man klassas efter hur många vänner och "likes" man får.

Så ser verkligheten verkligen inte ut för de allra flesta.

Kontakta mig gärna på katarina.arnstad@hotmail.com

Med vänlig hälsning,

Katarina Arnstad

PiganX
1

Hej, vad ser du som ofrivillig ensamhet? Jag frågar eftersom alla har olika syn på vad ensamhet är, och ensamhet har ju väldigt många former. Fysisk och psykisk t.ex.

katt531
1

Hej Felicia! Du får gärna höra av dig igen. Mvh, Katarina Arnstad

Kalendula
1

Jag patade med denna jättetrevliga journalist och bad henne att lägga ut ett inlägg här. Jag tycker att en artikel är bra om just ensamhet, därför att det kan belysa att många ser det på olika sätt. Ensamhet behöver ju inte vara lika för alla.

Själv känner jag att jag är inte rätt person att delta i någon artikel för ensamhet. Då jag har kommit att bli ganska stor vän till min ensamhet. jag klarar mig liksom inte utan den.

Sedan skulle jag önska att et går ju att diskutera saken i tråden med, det kan bli en jättebra artikel med som belyser ensamhet.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"