Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettdagens-hälsningstråd
Läst 948 ggr
PiganX
0

Lördag 25/8-12

Hej på er, hoppas att ni sovit gott inatt! Det har inte jag gjort, har haft sån fruktansvärd ångest att det känts som att jag skulle gå sönder. Ibland hatar jag verkligen att leva, men samtidigt skulle jag inte vilja dö förrän jag gjort allting jag vill göra. Jag vill ha barn, jag vill jobba, träffa människor, hjälpa andra, få mer erfarenheter och uppleva en massa saker. Det gäller bara att kämpa på, en dag kanske jag får må bra..

Hur är det med er idag? Hur mår ni? Glad

Jag håller förresten på att skriva en artikel om ångest nu (ifall ni inte redan visste det). Jag söker folk som vill medverka, läs mer här.

Jetaime
0

Jag sov nästan inget inatt… jag hoppas bara det var en tillfällighet… Men jag har hunnit vara och jobba ett par timmar under förmiddagen och sen bakade jag kladdkaka när jag kom hem och ligger nu och lyssnar lite på musik och kikar runt lite på olika sidor :).

[T-Johan]
0

Skit ångest! Får man skriva så på forumet. Själv har jag sovit lite oroligt. Gick upp klockan sju och koka kaffe. Sen har jag lagat en trasig "herr- betjänt" och kranen på diskbänken. Och så snackat med Er på ensamhet. Hur kvällen blir vet jag inte. Men i morgon förmidag blir det att spela med trion.

PiganX
0

#1 Vad jobbigt, jag hoppas också det var en tillfällighet. Det är hemskt med sömnproblem, så jag hoppas du slipper det.

Jag brukar också baka ibland, men inte kladdkaka. Jag är så less på kladdkaka, jag åt det ganska ofta förut. Nu blir det mest cheesecake och chokladbiskvier Glad

#2 Jadå, det får man. Finns nog ingen som blir kränkt av att du inte gillar ångest.

Vadå för trio? Spela vad?

Pelle Långlös
0

Hela gårdagen var det bara en massa ångest. typ 8 av 10 på en skala. Fick en ångestdämpande när jag var till min KP. Sen till natten hade ångesten försvunnit och jag kunde sova.

Jag och dottern cyklade (hon satt på pakethållaren) till en miniaffär och de sista 50 metrarna fick jag punka. Rynkar på näsan

Tur i oturen så hann vi med den enda bussen på hela dagen som vi kunde ta hem. Lämnade cykeln vid affären så skjutsar mitt ex mig dit imorgon när han hämtar hem dottern så kan jag knalla med cykeln hem igen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

#4 Ångest är hemskt, och jag förstår dig, har fruktansvärd ångest nu också. Så här jobbigt har det inte varit på länge. Man får hoppas att man somnar tidigt ikväll, annars lär det bara bli värre, om det nu är möjligt att bli värre..

Åh, kul att ni cyklat lite och kommit ut, även om ni fick punka. Tur att det löste sig! Har ni fint väder? Glad

Pelle Långlös
0

Ja ångest är verkligen hemsk. Min KP sa att det inte syntes men innanför skalet så var jag helt skakis, tryck över bröstet och helt rastlös. Huvudet var helt kaos och jag hade svårt att tänka ordentligt. Det var ett tag sedan som jag hade ångest jag med.

Hela förmiddagen regnade och åskade det men nu i eftermiddags så var(är) solen framme. Riktigt fiint väder. Men jag fick min mjölk iaf.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
0

#6 Ja oftast så syns det ju inte hur man mår på utsidan. Kan vara både en positiv och negativ sak. Ibland vill man synas, och ibland vill man vara ifred. Men jag önskar ofta att nån bara kunde se rakt igenom mig så jag slapp förklara allt. Det är så jobbigt.

Det är ganska mysigt med åska.

Pelle Långlös
0

Min Kp menade på att jag såg så lugn ut. Ja det blir så svårt att förklara detta när det inte syns och det är som du säger, både bra och dåligt. Ibland undrar jag om personerna som jobbar inom psykiatrin nånsin har upplevt det som vi upplever och kan sätta sig in i hur det är att ha megaångest eller något annat.

Jo åska är mysigt men det var bara två smällar och sen var det över. Rynkar på näsanFlört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *