Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etikettpositivt-negativt
Läst 1645 ggr
PiganX
0

Icke tacksam-tråden

Vi har ju tacksamhetstråden, där man skriver om de saker man är glad och tacksam över. Så jag tänkte att det kanske behövdes en negativ tråd också, där vi kan beklaga oss över jobbiga/dåliga saker vi inte är tacksamma över.

[Betleguise]
0

Oj, detta var inte lätt!

Men jag börjar med att säga att jag inte är särskilt tacksam över att sommaren är slut och hösten och mörkret snart gör sitt intrång. Särskilt som sommaren faktiskt lyst rätt bra med sin frånvaro!

Jina.
0

Jag är inte tacksam över att ha depressioner och ånget. Och som Betleguise skriver är jag inte heller tacksam över att hösten kommer snart.

Har letat länge efter knappen där man stänger av depressioner och liknande men har inte hittat den än ni då?Tungan ute

www.mediumjina.se

PiganX
1

Har tyvärr inte heller hittat den knappen, Jina. Men gör jag det så säger jag till, tror många kan ha nytta av den! Inte minst jag själv.

VilmaKristina
1

Jag är inte tacksam att jag är sårbar, jag hatar att bli sårad.

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[Dimba]
0

Jag är inte tacksam över att:

- Min hund som var mitt allt, anledningen till att jag lever, blev tvungen att somna in i sommar (18:e Juni)

-Skolan börjar, jag är efter i allt och jag har inte pluggat alls i sommar som jag skulle gjort.

- Jag mår dåligt varje dag, får ångestattacker, panik och gråter tills jag knappt kan andas.

- hösten är på väg, för det är i de mörkare tiderna som jag brukar skada mig själv som mest. Har slutat med det sen sju månader snart, är rädd för att ett återfall är Nära..

- jag blivit sårad så många gånger i mitt liv att jag inte längre tror på kärleken människa till människa. Det går endast att lita på djur.

Jag tror jag är klar med min lilla klagomålslista!

//Rebecka <3

dermot
0

Jag är inte tacksam över min sjukdom.

Inte heller för att skolan börjar nu på torsdag, eller att vår Rottis är sjuk.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[Betleguise]
0

Jag är inte tacksam över att för tillfället ha ett ytterst hoppande nät!

KråkeBen
0

Jag är inte tacksam över att jag är ensam..

[Ambrosia]
0

Jag är inte tacksam över att livet är så boring. :(