Ensamhet iFokus

Ensamhet

Etiketttips-råd
Läst 2894 ggr
dermot
0

Har blivit hotad

Jag har inte varit särskilt aktiv här inne ännu och det beror på lite olika saker. Men bland annat för att jag har blivit hotad, inte face to face men det har satt sig. Riktigt hårt. Jag kan inte släppa det, även om det kanske egentligen var ett tomt hot.

Just vid såna här saker som gör att jag hellre är ensam, pratar jag inte med någon kan de heller inte göra mig illa. Men den här personen har gjort det, om och om igen men nu har det gått för långt.

Denna person har skickat flera sms, kikmeddelande och facebookmeddelande om hur ful, äcklig och jobbig jag är. Något som satte sig hårt var när h*n skrev "Du kommer aldrig ha några vänner", nej kanske inte, det är OK, men att h*n sa så var otroligt smärtsamt att läsa.

Nu sist fick jag ett sms om att jag skulle vara väldigt rädd om mina djur och min familj, för h*n skulle minsann se till att de dog. Jag grät i timmar efter det smset. Jag kunde inte äta, dricka, eller sova, jag bara satt i mitt rum och läste smset om och om igen. Till slut fick jag nog och stängde av telefonen och slängde ner den i en låda.

Mina föräldrar vet inte om det, bara en person utöver mig och personen som skickar sånt här vet om detta. Dock så är jag i gräl med den som vet också. Inte lika farligt dock, men ändå.

Den här terroristen (får man kalla det så?) har varit en mycket god vän till mig. Sedan slog något snett och då började h*n med detta, det konsiga är att h*n fortsätter TROTS att jag inte svarar. Jag vågar heller inte radera något, ifall det skulle komma ut att vi bråkar, så att jag har "bevis" så att säga. Så h*n inte kan neka.

Men nu är jag trött på detta, jag vet inte vad jag ska göra.. Finns det något att göra? Jag har redan bytt mobilnummer  och kikaccount en gång, ändå har personen hittat mig på nytt.

Jag har varit aktiv på andra sidor, det kan jag erkänna, jag har sagt detta till Felicia också, men är väl lika bra att jag säger det till resten också.

Jag har hållt mig inne på kaninsajterna och övriga djursajter mest, då detta gör mig så glad, det ger mig energi helt enkelt. Såna här sajter som Ensamhet kan ibland vara rättså dystra, vilket överlag inte gör mig något, men då jag är i en period som gör att jag inte mår bra psykiskt så tynger det ner mig mycket mer, att läsa om er andra, även om här kommer en hel del roliga inlägg också! Jag lägger helt enkelt orken på det som är lite mer roligt tills jag kommit på fötter igen. När detta blir vet jag inte, men jag hoppas att det är snart!

Var tvungen att skriva av mig, och förklara.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

walter
2

Annika du har hamnat i en väldigt otrevlig situation. Om jag räknar rätt så är du 15 år. Prata med dina föräldrar för det där är inte ens i närheten av ok.

Det är bra att du inte raderat något det är det faktiskt för som du säger så visar det vad som verkligen sagts, men prata med dina föräldrar så du får hjälp att få stopp på det. Kanske rentav polisanmäla.

Om du inte kan prata med dina föräldrar har du någon annan vuxen som du har förtroende för som du kan prata med för du behöver nog hjälp av vuxna och se inte det som något fel att du behöver hjälp av dom.

hej

PiganX
1

Jag är så glad att du förklarat om din situation, skönt att du delar med dig även om det är otroligt svårt, det du går igenom. Och jag kan passa på att berätta att jag också har utsatts för hot och kränkande ord. Jag har blivit kallad både det ena och det andra, och en tid i mellanstadiet vågade jag inte gå ut ensam eftersom jag var så rädd att hoten skulle bli verklighet.

Eftersom du är 15 år så kan du polisanmäla alldeles själv, vill du inte berätta för dina föräldrar i första hand så kan du som sagt klara upp det själv.

Och Ensamhet är en krävande sajt, på så vis att det oftast skrivs trådar av folk som är ensamma, ledsna och/eller vill ha hjälp. Och som Medarbetare kan det bli ganska jobbigt, det vet jag själv också.

Kram.

dermot
1

Tack för era svar, båda två!

Jag har väldigt svårt att prata med mina föräldrar om sådana här grejer. Jag ska försöka få det hela polisanmält, men jag ska först prata med personen som gör detta. Jag ska säga att om h*n inte slutar så blir det polisanmälning. Även om jag måste göra det själv. Ska ringa denna ikväll.

Men jag har beslutat att något ska göras, för det här rent ut sagt tar kål på mig. När jag berättade det för min kompis så lättade det lite, men det släppte inte helt, nu kanske det gör det.

Just nu måste jag lugna ner mig ett par hekto, så jag har mod till det hela. För det här är riktigt frustrerande.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

PiganX
0

Ja, jag förstår det. Det var därför jag berättade att man kan polisanmäla själv fr.o.m att man är 15 år. Men det låter som en bra idé att du ringer h*n först och säger att du tänker polisanmäla om h*n fortsätter.

Om du behöver lugna ner dig så hjälper det otroligt bra att meditera. Jag brukar göra det när jag ligger utomhus och solar, så att man känner sig helt fri och inte "fångad" inomhus när man gör det. Om du inte gjort det förr så finns det massa tips på Övernaturligt, och så kan man skriva in "vägledd meditation" på youtube så kommer det upp massa klipp.

Kram!

dermot
0

#4 Tack för tipset! Ska testa det nu på momangen!

// Anka

walter
1

Annika bra om du pratar med personen. Annars så polisanmäl. Jag hoppas du har någon annan vuxen du har förtroende för och kan prata med och få stöd ifrån.

hej

dermot
0

Jag ringde upp personen igår.

H*n hade ingen förklaring till varför h*n hållt på så här. H*n sa bara "Förlåt, polisanmäl inte. Jag bara skojade.."

Jag slängde på luren efter det, jag tar inte sånt här på skoj. Men h*n lovade att det inte skulle komma fler hot, så hålls det löftet så gör jag ingen anmälning, men jag var jäkligt arg i telefonen, så jag hoppas det slutar nu…

// Anka

Pelle Långlös
0

Oj vilken hemsk person det är. Skönt att du vågade ringa denne. Jag skulle inte våga. Väldigt Strongt gjort av dig. Styrkekram

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

walter
0

Annika det låter bra, om h*n trots allt skulle fortsätta så bara polisanmäl. Tycker också det var strongt gjort att ringa.

hej

dermot
0

Tack, det krävdes att jag var ensam hemma och dessutom är jag en smula telefonrädd. Men det gick, blev inget långt samtal men jag fick sagt de tjag ville i alla fall.

// Anka

walter
0

Att du är telefonrädd gjorde det ännu mera strongt att klara av.

Huvudsaken att du fick sagt det du ville.

hej

PiganX
0

Otroligt bra gjort!

thildatessie
0

Bra gjort! har varit i samma situation fast med ett ex. Jag bytte nummer och skaffade hemlig adress efter min flytt. Som tur är fullföljde han aldrig hoten och ja polisanmälde inte av rädsla. Det tog ca 1,5 år efter uppbrottet för att jan skulle sluta men nu är det över tror jag då jag inte fått några sms eller liknande på länge… Superstarkt gjort TS!!

[Mairah]
2

Fy vad otrevligt! Hur kan man för det första "skoja" om något sådant?

Det var i a f starkt gjort av dig dermot att ringa upp personen och ställa frågor. Mycket starkt och modigt gjort av dig.

Hoppas det ordnar sig till sist. Oskyldig